شناسه خبر : 73991
یکشنبه 24 فروردين 1399 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استمداد رزمندگان ایثارگر از رییس قوه قضائیه:

آقای رییسی! رای دیوان عدالت را باطل کنید!

احتساب سه چهارم مدت خدمت وظیفه سربازان نظام جمهوری اسلامی که در دوران هشت سال دفاع مقدس در خطوط مقدم جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند، به عنوان خدمت داوطلبانه قابلیت اجرایی ندارد و قابل تسری به دستگاه‌ های اجرایی نیست.

فرهاد پردخته - ریاست محترم قوه قضائیه حضرت آیت ا... سید ابراهیم رئیسی

 اجازه ندهید قضات محترم دیوان عدالت اداری ما را نزد فرزندان امروز و آینده ایران اسلامی تحقیر کنند!
(رزمندگان سرباز دوران دفاع مقدس هشت سال جنگ تحمیلی)

هیات عمومی دیوان عدالت اداری طی سالیان اخیر و به‌ ویژه بعد از حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدکاظم بهرامی، رئیس محترم دیوان عدالت اداری، آرای قاطعی را صادر می‌کند، اما بعضا" مشاهده می‌شود در طول زمان آن آرا متفاوت می‌شود.

در آبان‌ ماه (14/8/1398) هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد که بند ۳ مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح موضوع: «احتساب سه چهارم مدت خدمت وظیفه سربازان نظام جمهوری اسلامی که در دوران هشت سال دفاع مقدس در خطوط مقدم جبهه های حق علیه باطل  حضور داشته اند، به عنوان خدمت داوطلبانه» قابلیت اجرایی ندارد و قابل تسری به دستگاه‌ های اجرایی نیست.

 موضوع : دادنامه شماره ۲۳۹۷ مورخ 14/8/1398 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری
در پی صدور این رأی برخی مقامات نیروهای مسلح و نمایندگان مجلس نسبت به آن اعلام اعتراض و نارضایتی کردند.

 نکند روزی برسد که قضات دیوان عدالت اداری این نظام مقدس، همچون عنوان رزمنده ایثارگر، عناوین شهداء و جانبازان و اسیران سرباز وظیفه ی هشت سال دفاع مقدس را از آنان بازستانند؛ و بگویند آن سربازان نباید عناوین شهید، جانباز و یا اسیر را داشته باشند؛ چرا که آنان سرباز وظیفه بوده اند و به اختیار خود در خطوط مقدم جبهه نبوده اند!

 ریاست محترم قوه قضائیه  خود می دانند که هم ردیف همین سربازان باز مانده، در دوران دفاع مقدس سربازانی بودند که در صحنه نبرد کشته شدند و عنوان شهید بخود گرفتند و همچنین سربازانی هم زخمی و مجروح شدند که عنوان جانباز به خود گرفتند. البته ستاد کل نیروهای مسلح به وظایف قانونی و شرعی خود عمل نمود، و در این خصوص  به سربازان وظیفه ای که در زمان دفاع مقدس 8 ساله حضور داشتند با عنایت فرماندهی معظم کل قوا، عنوان رزمنده ی ایثارگر را اعطاء نموده است. لذا بیم آن می رود که روزی رسد و قضاتی سرکار بیایند و بگویند که عناوین شهداء و جانبازان سرباز وظیفه دوران هشت سال دفاع مقدس را از آنان باید  باز ستاند، زیرا آنان به وظیفه ی خود عمل نموده اند، چون سربازی شان اختیاری نبوده و جزء وظیفه و اجباراً باید به خدمت می رفتند، در آن شرایط در دوران جنگ تحمیلی قرار گرفتند! پس آنان نه شهیدند نه جانباز و نه رزمنده ایثارگر. فقط سربازانی هستند که بنا به وظیفه به میان آتش رفتند!
جناب آقای رئیسی،

 نمی خواهم سخنی بگویم که سبب رنجش اذهان عمومی، مسئولین، خانواده شهداء و جانبازان و رزمندگان و  سربازان ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس گردد. اما امروز بازماندگان رزمنده دوران دفاع مقدس، سربازان مشغول خدمت در دستگاه های اجرایی کشور، تنها امیدشان به حضرتعالی است که اجازه ندهید این رزمندگان جامانده از دفاع مقدس نزد فرزندانشان به این طریق تحقیر شوند که تا امروز عنوان رزمنده را داشته اند و فرزندانشان به این پدران فداکار افتخار کرده اند، حالا دیوان عدالت اداری با رای دادنامه شماره ۲۳۹۷ مورخ 14/8/1398 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، ایثارگران رزمنده سرباز را که در دستگاه های اجرایی به خدمت اشتغال دارند را از امتیازات رزمندگی و ایثارگری شان محروم کرده اند!

در اسلام، هیچگاه آنان که در خط مقدم جبهه بوده اند و در برابر دشمنان اسلام قد علم کرده اند و به جهاد در راه خدا برخاسته اند را به داوطلب و غیر داوطلب تقسیم نکرده اند؛ بلکه همه ی آنان را سربازان، جهادگران در راه خدا و یاریگران دین اسلام نامیده اند.

 برای رزمندگان و سربازان  وظیفه ی دوران دفاع مقدس هشت سال جنگ تحمیلی که به میل خود دوره خدمتشان را که هنگامه ی آن در آن وضعیت خطیر بوده و در جبهه‌های جنگ گذرانده‌اند و همان سربازانی هستند که در کنار همرزمان خود، همان شهداء سرباز، همان جانبازان سرباز و همان اسیران سرباز بوده اند و رو در رو با دشمنانان اسلام، انقلاب و این سرزمین جنگیده اند ولی البته به ظاهر با جسم سالم به خانه بازگشته‌اند! آن دوران افتخار بوده است.

این رای دیوان منطقی نیست؛ حال باید منتظر بود و دید چه بر سر رأی صادره مجمع عمومی دیوان عدالت اداری در این خصوص خواهد آمد.

از ریاست محترم قوه قضائیه انتظار داریم به ماجراهای اطراف این رأی نگاه ژرف اندیشانه و ویژه عنایت نمایند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام
ما سربازان جنگ تابع قانون می باشیم۰درخواست ما از مدیریت محترم فاش نیوز پیگری بیشتر می باشد۰مرجع تایید حضور داوطلبانه در جنگ ،ستاد کل نیروهای مسلح است۰با تشکر
باسلا م وتشکرازمدىرىت فاش نىوز ىک سوال دارم درجهبه جنگ وقتى دشمن به شما شلىک مکندمى پرسد سرباز هستىد ىا داوطلب با تىرتفنگ و آرپى جى نابودت مىکن مگر قضات محترم درجهبه باشند وبه دشمن اعلام کنند چه کسى سرباز است وچه کسى غىرسربازراى دىوان مشکل دارد
نگاه دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات کشور مدتهاست که متفاوت از اسلاف خود شده است. قبلا هم به بهانه مخالفت بخشنامه با قانون ۵۰ امتیاز از کارکنان ایثارگر حذف کرده بودند در حالیکه درهمان بخشنامه چند ردیف حقوقی دیگر هم امتیازاتش بیشتر از میزان مندرج در قانون خدمات کشوری شده بود مثل حق شغل و بتبع آن حق شاغل و نیز حق اولاد و عائله مندی. ولی دیوان محاسبات فقط به ایثارگری اعتراض کرد و رای هم گرفت
ای کاش زحمات سربازان با این رای دیوان پایمال نمی کردند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi