شناسه خبر : 74012
چهارشنبه 27 فروردين 1399 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چالش ورزش در خانه، ویژه جانبازان نخاعی برگزار می شود

در این گروه سعی شده است برنامه های متنوعی، متناسب با سلیقه جانبازان تهیه و در راستای ترغیب و تشویق این عزیزان به امر ورزش اقداماتی صورت گیرد

فاش نیوز - با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن جانبازان نخاعی و جهت همراهی با ستاد ملی مبارزه با کرونا در پیوستن به پویش در خانه ماندن، و همچنین جهت پر نمودن اوقات و ایجاد تحرک، نشاط، ورزش و سرگرمی برای جانبازان نخاعی، به همت چند نفر از جانبازان نخاعی ورزشکار به سرپرستی جانباز مهدی اسدزاده، از نیمه اول اسفند ماه «گروه ورزش و تندرستی (ویژه جانبازان نخاعی)» در شبکه های اجتماعی راه اندازی گردید.

بر پایه این گزارش، در این گروه سعی شده است برنامه های متنوعی، متناسب با سلیقه جانبازان تهیه و در راستای ترغیب و تشویق این عزیزان به امر ورزش اقداماتی صورت گیرد و جهت مدیریت گروه نیز چند نفر از جانبازان ورزشکار در قالب «مدیران گروه» اعلام آمادگی کرده اند که از جانبازان نخاعی خبره و صاحب نظر و مسئولین در امر ورزش دعوت به عمل آورند تا با هم فکری و همکاری آنها، به صورت روزانه برنامه های آموزشی، تمرینات متناسب با وضعیت کرونا در منزل، ارسال فایل های صوتی و تصویری متنوع و اخبار و گزارشات مستند و مفید در این زمینه تهیه و جهت استفاده اعضا در گروه منتشر نمایند.

جزئیات برنامه های اجرا شده و یا دردست اقدام "گروه ورزش و تندرستی" جانبازان جهت اطلاع دیگر جانبازان به این شرح است:
 

۱- مشاوره ورشی به صورت آنلاین (روزهای فرد _ساعت ۱۶ الی ۱۷) توسط  "آسترکی" مربی وزنه برداری تیم ملی جانبازان و معلولین کشور، "هادیان" کارشناس ارشد تربیت بدنی.

۲- مشاوره حرکات اصلاحی ورزشی بصورت آنلاین (روزهای زوج _ساعت ۱۶ الی ۱۷) توسط "بیگ رضایی" استاد دانشگاه.

۳- مشاوره پزشک ورزشی بصورت آنلاین (روزهای یکشنبه و سه شنبه_ساعت ۱۴ الی ۱۵) توسط پزشک متخصص روماتولوژی، دکتر حمیدزاده.

۴- دعوت از
۱۱ تن از جانبازان نخاعی ورزشکار و قهرمانان پاراالمپیک که موفق به دریافت مدال گردیده اند، جهت ارائه تجربیات، خاطرات و پاسخ به سئوالات بصورت آنلاین (روزهای زوج _ساعت ۱۴ الی ۱۵)

۵- برنامه جمله ورزشی انگیزشی.
این برنامه جهت ترغیب جانبازان نخاعی به امر ورزش، برای نگارش یک جمله ورزشی - انگیزشی که انگیزه جانبازان را برای پرداختن به ورزش و بالابردن سطح سلامت آنها تقویت نماید، ترتیب داده شده است.

۶- ( مسابقه با جوایز ) هر روز یک سوال ورزشی.
برای سرگرم نمودن جانبازان و ترغیب آنها به مطالعه، روزانه یک سوال ورزشی عمدتا در خصوص قهرمانان و رشته های ورزشی مرتبط با جانبازان یا افراد ویلچری در گروه مطرح می شود که تا کنون سه مرحله مسابقه انجام و در پایان هر مرحله به نفرات برتر جوایز نقدی پرداخت گردیده است. لازم به ذکر است جوایز مسابقات از سوی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان، معاونت فرهنگی بنیاد شهید و برخی جاهای دیگر تامین گردیده است.

۷_
عکس ورزشی.
برای آشنایی با رشته های مختلف ورزشی ویژه جانبازان ویلچری عکس های رشته های مختلف منتشر می گردد.


۸- اطلاع رسانی و درج آدرس سایت های ورزشی مرتبط با ورزش جانبازان و معلولین جهت بهره برداری جانبازان از محتوای آنها.

۹-
کتاب های الکترونیکی (در قالب پی دی اف) برای سر گرمی و مطالعه درباره رشته های ورزشی.
۱٠- تهیه و ارسال کلیپ هایی توسط جانبازان از نرمش و ورزش کردن خود و یا دیگر افراد ویلچری برای تشویق سایر جانبازان.

۱۱- برگزاری مشاوره تغذیه ورزشی بصورت آنلاین (روزهای یکشنبه، سه شنبه _ساعت ۱۷ الی ۱۸) توسط "سعیده نام آورکارشناس ارشد تغذیه.

۱۲- مسابقه خاطره گویی (بصورت ارسال فایل صوتی)؛ این مسابقه به مناسبت های مختلف از جمله در روز جانباز برگزار و به تعدادی از برندگان جوایزی اهدا گردید.
۱۳- برنامه دعوت از میهمان ویژه؛ که بر این اساس مقرر گردیده یک روز در هفته، از مسئولین ورزشی مربوط به امور ورزشی جانبازان دعوت به عمل آید تا به صورت آنلاین ضمن تشریح فعالیت های حوزه مربوطه، به سئوالات اعضاء پاسخ لازم ارائه گردد که تا کنون از مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیادشهید، معاونت ورزشی موسسه فرهنگی ورزشی ایثار و معاونت ورزش های همگانی فدراسیون جانبازان و معلولین دعوت شده است.

۱۴- شناسایی و معرفی مجموعه های ورزشی مناسب استفاده جانبازان نخاعی و ویلچری در سطح هر استان.

علاوه بر اجرای برنامه های فوق، بنا به پیشنهادات واصله اعضای گروه، می تواند در پر کردن اوقات فراغت جانبازان در این شرایط حساس و در خانه ماندن و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اقدامات دیگری تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شود.
 

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام این ورزش آنلاین منو یاد ورزش برره ای ها انداخت !
حاج آقا ساقی ورزش کنید از ورزش تان در دوران کرونایی عکس بگذارید تو سایت
با سلام و احترام

هر چی زدم توی این ملاجم، درک نکردم عبارت
«ورزش در خانه، ویژه جانبازان نخاعی»
آخر آخرش، عزیزان نخاعی، مثل همیشه سرکارید.
مراقب خودتان باشید، اگر مشکل پیدا کنید، احدی از این دوستان بنیادی را نخواهید دید.
از این موضوعات سرکاری چهار دهه زیاد دیدیم.
چرا عزیزان بزرگواری مثل حاج مهدی آقای اسدزاده برای سرکار گذاشتنمون با اینا همدست شدن، نمی‌دونم چرا!!!
آفتابه و لگن هفتاد و هفت دست، دریغ از ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi