شناسه خبر : 74035
سه شنبه 26 فروردين 1399 , 10:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مرکز حقوق و توسعه یمن اعلام کرد:

ویرانی ۴۳۰ هزار خانه یمنی ها در ۵ سال بمباران

مرکز حقوق و توسعه یمن اعلام کرد در طول پنج سال حمله ائتلاف متجاوز به یمن، بیش از 16 هزار نفر به شهادت رسیده‌اند و حدود 430 هزار منزل مسکونی تخریب شده است.
ائتلاف سعودی از فروردین ۱۳۹۴ جنگ علیه یمن را آغاز کرد و در طول پنج سال گذشته وحشیانه‌ترین جنایت‌ها در حق ملت یمن انجام شد و با هدف گرفتن زیرساخت‌ها و محاصره، این ملت به گرسنگی کشانده شد. مرکز حقوق و توسعه یمن در این راستا اعلام کرد، جنایات و تخلفات ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن در طول پنج سال گذشته منجر به شهادت و مجروحیت ۴۱ هزار و ۴۷۶ نفر از جمله زنان و کودکان شد.
در آماری که این مرکز منتشر کرده آمده است، در این حملات ۱۶ هزار و ۷۵ نفر به شهادت رسیده‌اند که ۳ هزار و ۹۳۱ کودک و ۲ هزار و ۴۶۲ زن در میان آنها دیده می‌شود. در ادامه این گزارش آمده، ۲۵ هزار و ۴۰۱ نفر نیز در یمن زخمی شده‌اند که ۴ هزار و ۲۲۰ نفر آنها کودک و ۳ هزار و ۳۹ نفر آنها زن هستند. اما نکته مهم در این گزارش خسارت‌های ائتلاف سعودی به منازل مسکونی است که نشان دهنده حملات وحشیانه به غیر نظامیان است. در پنج سال جنگ، حدود ۴۲۸ هزار و ۸۲۸ منزل در یمن تخریب شده است.
مرکز حقوق و توسعه یمن افزود، در طول جنگ ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، ۷۳۹ انبار و شبکه آبرسانی‌، ۲۷۰۰ پل و راه، ۱۸۳۱ مرکز دولتی و ۱۹۳ ایستگاه و ژنراتور برق تخریب شده است. بر اساس این گزارش، ۹۵۳ مسجد، ۳۶۰ مرکز گردشگری، ۳۴۴ بیمارستان و مرکز بهداشتی، ۱۳۰ مرکز ورزشی، ۹۱۴ مدرسه و پژوهشگاه نیز هدف گرفته شده و ۴۱ مرکز رسانه‌ای، ۷۶ مرکز دانشگاهی، ۲۱۹ اثر باستانی و ۴۱۳۴ زمین زراعی از بین رفته است. درخصوص آسیب‌های وارده به تأسیسات اقتصادی هم در این گزارش آمده است، ۳۵۵ کارخانه، ۳۷۰ ایستگاه سوخت، ۶۵۲ بازار تجاری، ۲۶۶‌تانکر سوخت، ۸۳۱۹ مرکز تجاری، ۴۱۹۹ وسیله نقلیه، ۷۷۴ انبار غذا، ۴۳۹ دامداری و مرغداری، ۶۴۲ کامیون غذا و ۴۵۴ قایق سوخت نیز بر اثر حملات سعودی از بین رفته است.
تداوم نقض آتش بس

از سوی دیگر، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز چندین تلاش ائتلاف سعودی برای نفوذ به جبهه «ناطع» در استان «البیضاء» را ناکام گذاشتند. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع اعلام کرد، نیروهای ما توانستند در ساعات اولیه صبح جلوی چندین تلاش برای نفوذ به جبهه ناطع استان البیضاء را بگیرند. وی تأکید کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز 15 حمله هوایی به مناطق مختلف در مأرب (در مرکز یمن)، الجوف (در شمال یمن) و البیضا داشته‌اند. سریع یکشنبه شب نیز اعلام کرده بود، ائتلاف سعودی-آمریکایی 12 حمله زمینی و بیش از ۱۰۰ حمله هوایی به یمن داشته است. این حملات پس از آن انجام می‌شود که ائتلاف سعودی-آمریکایی چهارشنبه شب هفته گذشته (۲۰ فروردین) از آتش‌بس دو هفته‌ای به صورت یکجانبه خبر داد و این آتش‌بس از پنجشنبه (۲۱ فروردین) وارد مرحله اجرا شد اما حملات ائتلاف به یمن متوقف نشده است.


همکاری القاعده و ائتلاف 

از سوی دیگر، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن گفته که نیروهای دولت مستعفی منصور‌هادی عناصر تروریست القاعده را از استان‌های أبین و شیوه را برای پشتیبانی از نیروهایش به خدمت گرفته است. در بیانیه وزارت کشور یمن آمده است: «نیروهای منصور‌هادی عناصری از القاعده را از استان‌های أبین و شیوه به خدمت گرفته تا به کمک نیروهایش در دیگر جبهه‌ها بروند». در این بیانیه آمده است: «نیروهای منصورهادی قصد دارند نیروهای خود را در جبهه ناطع در استان البیضاء با عناصر القاعده تقویت کنند». ادامه عملیات‌های نظامی مزدوران یمنی دولت مستعفی منصور‌هادی در حالی است که آنها همزمان با ائتلاف سعودی از درخواست‌ها برای آتش‌بس حمایت کرده‌اند.
شکست اطلاعاتی بزرگ سعودی‌ها
خبر دیگر اینکه، «عبدالکریم امیرالدین الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگویی با روزنامه «الثوره» یمن عملیات «فاحبط اعمالهم» (اقداماتشان نابود شد) را یک پیروزی امنیتی و اطلاعاتی برای ملت یمن و شکستی سخت برای ائتلاف سعودی-اماراتی توصیف کرد. وی اعلام کرد، دستگاه‌های امنیتی پیش از این عملیات نیز توطئه‌های تخریبی زیادی را خنثی کرده بودند و همه اینها دلالت بر آن دارد که دستگاه‌های امنیتی دولت نجات ملی یمن در اوج آمادگی و مسئولیت‌پذیری خود قرار دارد.
عبدالکریم الحوثی ادامه داد، مقایسه وضعیت امنیتی میان مناطق تحت تسلط شورای عالی سیاسی یمن و مناطق تحت‌اشغال ائتلاف بیانگر این واقعیت است. وی تصریح کرد، علیرغم تأثیرات منفی تجاوز به یمن ومحاصره‌، این خود یک انگیزه و محرک بود زیرا سران و دستگاه‌های امنیتی را به سمت خلق راه‌حل‌های جدید و مفید در کشف جرم کرد و دستگاه‌های امنیتی موفق شدند قبل از انجام این جرائم، آن را کشف و خنثی‌‌سازی کنند.
الحوثی درباره عملیات «فاحبط اعمالهم» که طی آن دو هسته تروریستی بزرگ وابسته به ائتلاف سعودی کشف و خنثی شد، گفت، این عملیات یک پیروزی امنیتی و اطلاعاتی برای ملت یمن و شکست امنیتی و اطلاعاتی بزرگ برای عربستان و امارات و دیگر اعضای ائتلاف متجاوز بود و توطئه‌ها و طرح‌های جنایتکارانه آنها را به شکست کشانید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi