شناسه خبر : 74048
چهارشنبه 27 فروردين 1399 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مصطفی کاظمی قول داد آمریکایی‌ها را از عراق اخراج کند

یک عضور ارشد« ائتلاف فتح» تحت رهبری «هادی عامری» اعلام کرد، نخست‌وزیر مکلف عراق قول داد، نظامیان آمریکایی را از عراق اخراج کند.

«سعد السعدی» ‌ دیروز خبر داد که احزاب سیاسی عراق برای تأیید اعضای کابینه «مصطفی کاظمی» (مأمور تشکیل کابینه) شرط گذاشته‌اند و گفتند در صورتی به کابینه او در پارلمان رای اعتماد می‌دهند که او مصوبه پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکا را اجرا کند. به گفته وی، کاظمی نیز این شرط را پذیرفته است. به گزارش خبرگزاری فارس، این عضو ائتلاف فتح گفت: از مهم‌ترین وظایف کاظمی، پس از کسب رأی اعتماد از پارلمان، اجرا کردن مصوبه پارلمان است که بر اساس آن، تمام نیروهای خارجی باید از عراق خارج شوند.
عضو ارشد فتح تأکید کرد‌، تصمیم پارلمان، الزام آور است و هیچ نخست‌وزیری چه کاظمی یا غیر او، نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد... به ویژه آنکه جمع کثیری از مردم هم (با راهپیمایی خود) آن را تأیید کرده‌اند. سال گذشته و در پی شهادت سپهبد حاج « قاسم سلیمانی»‌،« ابومهدی المهندس» و همراهان آنها در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق (15 دی ماه) طرح اخراج نظامیان بیگانه از این کشور را تصویب کرده است. در پی موافقت کاظمی با شرط مذکور، گروه‌های شیعی اعلام کرده‌اند که به کابینه او در پارلمان، رای اعتماد می‌دهند.
مذاکره با آمریکا احمقانه است
حشدالشعبی عراق در واکنش به درخواست واشنگتن برای انجام مذاکره راهبردی با بغداد، آمریکا را غیر قابل اعتماد دانست و گفت‌و‌گو با این کشور را احمقانه خواند. « کاظم الفرطوسی» سخنگوی «گردان‌های سید الشهدا» از زیر شاخه‌های حشدالشعبی عراق، به اظهارات وزیر خارجه آمریکا، که خواستار مذاکره راهبردی با دولت بغداد شده بود، واکنش نشان داد و گفت، آمریکا غیر قابل اعتماد است و مذاکره با مقامات این کشور، اقدامی احمقانه است.  وی افزود: اکنون و پس از تصمیم پارلمان مبنی بر خروج نیروهای خارجی از کشور،... هیچ گزینه‌ای جز خروج از عراق در مقابل واشنگتن وجود ندارد. الفرطوسی تصریح کرد: گفت‌وگوی راهبردی که واشنگتن در صدد است با عراق انجام دهد، «احمقانه» و بی‌معنا است؛ با چه کسی و برای چه گفت‌وگو می‌کنیم؟
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، اخیرا طی یک نشست مطبوعاتی، ادعا کرده بود که آمریکا قصد دارد گفت‌وگوی راهبردی با عراق را از اواسط ماه ژوئن آغاز کند و در آن، همه موضوع‌های مهم از جمله حضور نیروهای آمریکایی، در دستور کار و تبادل نظر دو طرف قرار خواهد گرفت.
تحرکات آمریکا در مناطق مرزی
« قصی الانباری» مسئول دفتر سازمان «بدر» عراق در استان الانبار، اعلام کرد که خودروهای گشت‌زنی‌ آمریکا چند روزی است که در حال تردد در نوار مرزی عراق و سوریه هستند.  به گزارش ایسنا، الانباری در ادامه افزود، تحرکات نیروهای آمریکایی تلاشی برای ایجاد ناامنی در مناطق مرزی است و زمینه را برای تحرکات و فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در استان الانبار مهیا می‌کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi