شناسه خبر : 74073
پنجشنبه 28 فروردين 1399 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گذری بر زندگی شهید علی افخمی

«شهید علی افخمی» در مهرماه 1346 در روستا‌ی آغجه دیزج از توابع شهرستان مراغه دیده به جهان گشود و سپس توسط لشکر 21 حمزه آذربایجان راهی منطقه جنگی دهلران شد و سرانجام در تیرماه سال 67 به فیض شهادت نائل آمد.

https://defapress.ir/files/fa/news/1399/1/28/964364_546.jpg

«شهید علی افخمی» در مهرماه 1346 در روستا‌ی آغجه دیزج از توابع شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. وی تا مقطع پنجم ابتدایی در مدرسه روستا به تحصیل پرداخت و بعد از اتمام دوران ابتدایی به دلیل نبود مدرسه و امکانات مالی نتوانست ادامه تحصیل دهد و نهایتا در روستا به کشاورزی مشغول شد.

در سال 57 با شروع انقلاب به شهرستان مراغه نقل مکان کرد و در آن‌جا ساکن شد. بعد از سکونت در مراغه پدرش به شغل نانوایی مشغول شد و تا زمان اعزام به خدمت سربازی در کنار پدر مشغول کار شد.

وی چند ماه قبل از رفتن خدمت سربازی ازدواج کرد و سپس به سربازی رفت و دوران آموزشی سربازی را در عجب‌شیر گذراند و سپس توسط لشکر 21 حمزه آذربایجان راهی منطقه جنگی دهلران(اسلام آباد غرب) شد.

در اواسط خدمت از ناحیه صورت و اطراف چشم مجروح شد و به بیمارستان تهران منتقل شد و بعد از بهبودی نسبی دوباره به محل خدمت خود بازگشت. وی پس از دو ماه در ایلام در تیرماه سال 1367 به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi