شناسه خبر : 74075
پنجشنبه 28 فروردين 1399 , 17:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتی نگران کننده از یک شیمیایی

عکس های منتخب روز/ روایت نگران کننده عکاس «میزان» از وضعیت یک جانباز شیمیایی در روزهای شیوع کرونا

 این روزها بخش مهمی از اطلاعات مخاطبان از گوشه و کنار دنیا به واسطه تصاویر است به همین خاطر نقش عکاسان در تبادل تصاویر اهمیت زیادی دارد. عکاسان خبری مانند روزنامه نگاران وظایف مهمی در انتقال عکس هایشان دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های یک عکس خبری خوب این است که واقعیت صحنه را به مخاطب بگوید و برای مردم قابل درک باشد به همین خاطر گفته می شود عکس خبری باید ساده، صادق و اطلاع رسان باشد. شفقنا رسانه با همین رویکرد قصد دارد، گزارشی از عکس های منتخب خبری را (به انتخاب خود) که خبرگزاری ها از روز قبل آن را تهیه کرده اند، منتشر کند. گزارش زیر شامل عکس‌ های منتخب خبرگزاری میزان است.

 محمد حسین قنبری عکاس خبرگزاری میزان گزارشی تصویری از وضعیت نگران کننده یک جانباز شیمیایی در روزهای شیوع کرونا ویروس کار کرد. تصاویر این گزارش اگرچه کادربندی و نورپردازی مناسبی ندارند با این حال به دلیل سوژه پردازی خوب و شرح عکس نویسی عالی مورد توجه قرار گرفتند. در شرح تصاویر این گزارش آمده است:«قرنطینه واژه‌ای است که این روز‌های کرونایی بیش از هر چیزی به گوشمان خورده و با زندگی تک تک ما در آمیخته است. اما «شیراله» سالهاست که با قرنطینه آشناست. «شیراله قنبری» جانباز شیمیایی و اعصاب و روان به توصیه پزشکان سالهاست که در شرایطی شبیه به این روز‌های همه ما زندگی می‌کند. مشکلات تنفسی باعث شده است که بیماری‌های عفونی همواره تهدیدی برای سلامتی او باشد آن هم در شرایط عادی، چه برسد به این روزها. خانواده این جانباز کرمانی در منزل شرایطی قرنطینه گونه برایش فراهم آورده اند تا با سایر اعضای خانواده کمتر در تماس باشد و از ابتلای او به بیماری ویروسی کرونا جلوگیری کنند. شیرالله این روز‌ها وقتی از پشت پنجره تفنگ بازی نوه کوچکش را از دور نظاره می‌کند، ناخودآگاه به یاد شلمچه و کربلای پنج می‌افتد. جایی که زخم را به جان خرید تا خم به ابروی مردم ایران نیافتد. امروز شیراله و جانبازانی، چون او چشم انتظار همت هموطنانشان هستند که با رعایت نکات بهداشتی و شرایط قرنطینه به فروکش کردن موج بیماری کمک کنند تا بار دیگر با دیدن آسایش مردم نفسی به راحتی بکشند.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi