شناسه خبر : 74077
پنجشنبه 28 فروردين 1399 , 18:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تعدادی از جانبازان دارای مشکلات مالی شناسایی شده اند!

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد دارای مشکلات مالی و اقتصادی شناسایی شده اند...

فاش نیوز -  رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد دارای مشکلات مالی و اقتصادی شناسایی شده اند، از حمایت‌های معیشتی بنیاد از جانبازان زیر ۲۵ درصد خبر داد.

جانبازان زیر ۲۵ درصد از حمایت‌های معیشتی برخوردار می‌شوند

 نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از شناسایی تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد دارای مشکلات مالی و اقتصادی خبر داد و گفت: این عزیزان به زودی از حمایت‌های لازم در قالب کمک معیشت به صورت ماهانه برخوردار خواهند شد.

به گزارش منابع خبری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز پنجشنبه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات ایثارگران گفت: تعدادی از جانبازان زیر ۲۵ درصد و ایثارگران بدون درآمد هستند و یا هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند. برخی از این عزیزان با توجه به مسائل اقتصادی و تنگناهای مالی موجود در کشور دارای مشکلات زیادی هستند که با توجه به این مسئله نسبت به شناسایی این ایثارگران عزیز اقدام شده و به زودی کمک معیشت ماهانه دریافت خواهند کرد.

معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایثارگران گرامی مانند همیشه نقش مهمی در پیشبرد و تحقق این شعار دارند و قطعاً تلاش‌های آنان در بخش‌های تولیدی کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت حمایت بنیاد از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در جهت ایجاد اشتغال گفت: بنیاد در سال‌های گذشته همواره فعالیت‌های زیادی را در خصوص ایجاد اشتغال برای ایثارگران انجام داده است و این تلاش باید در سال جدید نیز ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه اشتغال ایثارگران عمدتاً از دو مسیر استخدام این عزیزان در دستگاه‌های دولتی و اشتغال‌زایی از طریق ارائه تسهیلات انجام شده است، ادامه داد: در حوزه استخدام در دستگاه‌های دولتی همواره کوشیده‌ایم از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم و سهمیه ۲۵ درصدی استخدامی ایثارگران به صورت کامل تحقق پیدا کند. با این حال باید توجه داشته باشیم که در سال‌های اخیر میزان استخدام در دستگاه‌های دولتی بسیار کاهش یافته و این موضوع محدودیت‌های بیشتری را برای ایجاد اشتغال در پی داشته است.

معاون رییس جمهور با اشاره به تعداد مشاغل ایجاد شده برای ایثارگران گفت: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۱۵ هزار شغل برای ایثارگران ایجاد شده که از این میزان ۹ هزار مورد مربوط به خوداشتغالی و اجرای طرح‌های کارآفرینی و بقیه مربوط به استخدام‌های انجام شده بوده است. به این ترتیب تعداد مشاغل ایجاد شده برای ایثارگران در طول دوران دولت تدبیر و امید ۱۳۳ هزار مورد بوده که حدود ۷۷ هزار مورد از این مشاغل مربوط به استخدام‌ها و بقیه مربوط به خوداشتغالی و اجرای طرح‌های کارآفرینی هستند.

به گزارش سایت ایثار، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه در خصوص خدمات ارائه شده به جامعه معزز ایثارگری در حوزه مسکن گفت: علی‌رغم تورم چشمگیر در حوزه مسکن با تلاش‌های انجام شده بیش از ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران در سال گذشته با معرفی بنیاد به شبکه بانکی از تسهیلات بانکی مسکن با مجموع اعتبار ۲ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان استفاده کردند. از این تعداد ۳۴ هزار و ۷۰۰ مورد مربوط به تسهیلات خرید مسکن بوده و مابقی در قالب تسهیلات ساخت، مورد بهره‌برداری ایثارگران واجد شرایط قرار گرفته است. همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته و توافقات به عمل آمده با سازمان ملی زمین و مسکن و با توجه به امکانات موجود در هر استان در سال ۱۳۹۸ واگذاری زمین و پرداخت وجه ریالی ما به ازای زمین جمعاً برای بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از ایثارگران انجام شده است.

اینستاگرام
نمی دانیم گریه کنیم یا خنده امروز ساتا صدقه 750ت خودش را بدون افزایش واریز کرد چرا بین کمک معیشت بگیران معسر بنیاد و ساتا فرق می گذارند چرا قانون حداقل حقوق که دو میلیون و هشتصد است را اجرا نمی کنند
به به بالخره حضرت رییس بنیاد شهید دامه برکاه روئیت شدند.
برای سلامتیشون که از دست کردنا در رفتن صلوات.
750تومان ماهانه می‌ریزد د امددیگری نداریم خودم دربازار بزرگ تهران باگاری مشغول بودم چون فشار خون و شیمیایی سن بالا دیگه نمیتونم 47
سلام.کمک به ایثارگران کاربسیاردرست خداپسندانه است بخصوص ایثارگران فاقددرآمد.اماجناب شهیدی خودشان آگاه هستندومیدانندکه جانبازان درصدبالاوحتی اشتغال بگیران بنیادرشت کمی ازایثارگران زیر25درصدندارندوبرخی ازلحاظ مالی سخت درفشاروبدهکارند.امیدواریم دست همه ایثارگران رابگیریدوتوجه بیشتری بشود.انشاءالله
شمارابه ابرو وعفت مادرتون فاطمه زهرا(س) شمارابه حضرت مهدی صاحب الزمان(عج)قسمتون میدم هرچه زودتربرای حقوق جانبازان معسری که زیرپوشش صندوق ساتاهستند اقدامی کنید خواهش میکنم دیگه باندازه حداقل حقوق کارمندان دولت درسال99رابرای ما افزایش بدید اخه مابا750تومان چطور سرکنیم
سلام امروز روز ارتش است
ولی بنیاد شهید برای جانبازان زیر25% اعزامی آجا و ناجا برای برقراری کمک معیشت، اصلا پرونده ای تشکیل نمی دهد. در حالیکه طبق قانون پرداحت کمک معیشت همه جانبازان واجد شرایط به عهده بنیاد است .
خسته شدیم و درمانده از سال 65 خس خس و سرفه های خشک و وعده های تو خالی گناه ما چست تاکی باید خجالت زن و بچه هایم بکشیم
خدارا شکر از سفره انقلاب جز نفرت چیزی نصیب مانشد
بنده جانباز15درصدهستم که بامادری پیرزندگی میکنم وبعلت عدم توانایی مالی هنوزنتونستم ازدواج کنم..دهاباربه مسئولین بنیادودکترهای کمیسیون باتوجه به بیماری اعصاب وروان که دارم وتحت نظردکترمعتمدبنیادهم هستم وگواهی هم داده التماس کردم که کمکم کنیدولی هیچگونه کمک ومساعدتی به این حقیرنشده..بنده نمیدونم پس کی میخان به افرادی مثل بنده کمک کنند..ازبس گفتیم وعرق شرم ریختیم کاش زمین دهان بازمیکردواینقدرتحقیرنمیشدیم..مگرماچه میخواهیم که اینقدرکمک کردن سخت شده برای بنیاد..همش میگن بودجه نداریم.
آقای رییس به نظر مبارکتان جانبازان بالای 25 درصد در اوج رفاه دارند روزگار سپری می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده بالای 25 درصد هستم برای ترمیم دندانهای فرزندم حلقه نامزدی و عقدم را فروخته ام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضمنابعد از 31 سال از پایان جنگ تازه افتخار می کنید تعدادی از جانبازان که دارای مشکلات مالی هستند را شناسایی کرده اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببخشید مگه تا آلان در خواب تشریف داشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای رییس بررسی فرمایید اینقدر که فرزندان کارکنان عادی در دستگاهای دولتی جذب شده اند فرزندان ایثارگران کیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وظیفه وزارت اطلاغات و سازمان بازرسی چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جدیدا برسی فرمایید دو تا فرزند مونث برخی کارشناسان بودجه سازمان مدیریت لرستان چگونه در پزشکی قانونی لرستان و بیمارستان خیر آباد خرم آباد استخدام شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرمودید دولت استخدام را کم کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاید کم استخدام کردن فقط شامل ایثارگران باشد؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه راست می گویید این دو مورد را بررسی فرمایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام --- وام بنیاد 100 میلیون است که باید 100 میلون هم خودت بزاری روش یک واحد 200 میلونی بخری ---- و فقط 2 هفته بهت مهلت میدن -- قابل توجه بنیاد که یک واحد معمولی 400 میلون است .8937
آقای شهیدی اگرخدا پرستی تورا بخدا برای انتقال جانبازان معسر بسیجی زیر۲۵درصد از ساتا به بنیاد تلاش کردی ولی من به تمام اسماء الهی قسم می خورم عین خیالتون هم نیست آخه چرا دو جانباز با یک درصد جانبازی برابر یکی از بنیاد یکی از ساتا کمک معیشت بگیرد یکی بیش از دوبرابر آن یکی واقعا نشانه آخرالزمان است این نوع عدالت ازپول نیست برای همه نباشد اگرافزایش است برای همه باشد وقتی قراره حداقل حقوق کارمندی را برای ایثارگران معسر بسیجی کمک معیشت پرداخت شود نصف آن را میدهند تازه ساتا قانون را هرطور دوست دارد دور میزند پرداخت کمک معیشت براساس هیچ معیار قانونی است خلاصه دارید همان اسمی هم که داشتید را هم فراموش می کنید چون این کارها نه اسلامی است نه جمهوری است نه ایرانی این مخلوطی از قوانین حکومت های کمونیستی است که هر نهادی قانونی را دوست دارد اجرا کند و دوست ندارد مثلا بهانه بودجه و بار مالی میآورند اگر سر سوزنی بخدا اعتقاد داشتند کشور الان بهشت بود معصوم تنها خدا که مظلوم واقع شده چون از نام او فقط برای دوشیدن مردم استفاده کردند آقای شهیدی مرگ خبر نمیکند یک کار مفید کن لااقل مسلمان زندگی نکردی مسلمان از دنیا برو
جا دارد دولت محترم که همه ساله حقوق کارمندان دولت را به میزان تقریبا خوبی بالا می بردو برایشان یک حداقل حقوق معین می کند و حق فرزند و ... هم بر آن اضافه می کند و برایشان بازنشستگی و بیمه کامل برای خودشان و خانوادشان در نظر می گیرد برای جانبازان بالاخص زیر 25 درصد هم یک حداقل حقوق مشخص شود. در ضمن نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که شعار ذوب در ولایت در دوره بعدی را میدهند به فرمایش مقام معظم رهبری عمل نموده و این تبعیض بین ایثارگران و جانبازان را برداشته و کف درصد را ملغی نمایند. انشالله
سلام..فاش نیوزمحترم چراپیام حقیررانگذاشتید؟؟ازمشکلاتم گفتم تاشایدفرجی بشود..اینم دریغ میکنیدازحقیر؟؟
شما لازم نیست به جانبازان به قول خودتان معسر( که واقعا خجالت آور است که یک جانباز معسر باشد) صدقه بدهید فقط کافیست معادل امتیازات یک جانباز عزیز کارمند دولت را به جانبازان غیر شاغل دولتی داده شود. به راستی ایثارگران غیر شاغل دولتی چه گناهی مرتکب شده اند که از اکثر امتیازات مالی تعیین شده در قوانین ومقررات مربوط بی بهره اند؟ چرا کمک معیشت و چرا حقوق نه؟ واقعا این عناوین مختلف (کمک معیشت بگیر بنیاد، کمک معیشت بگیر ساتا، حالت اشتغال، حقوق وظیفه، ماده 38،تبصره ماده38و...) چیست که موجب سردرگمی و نابرخورداری کامل عده ای از ایثارگران تجمیع امتیازات نزد عده دیگری از آنان که بی عدالتی محض است، شده است. شما را به خدا این درست نیست. امثال من جانباز شاغل در شرکت خصوصی از هرگونه امتیازی بی بهره ایم و به سختی گذران امور میکنیم و مدیران شرکت نیز هیچ اهمیت و اعتباری برای ایثارگر بودن وجانباز بودن قایل نیستند (بااینکه از رانتها و فرصتهایی که نظام دراختیارشان گذارده به عرش مالی رسیده اند اما کمترین ارزشی برای نظام و ارزشهای آن قایل نیستند)باید زیردست اینگونه آدمها کارکنیم و چشم گوی آنها باشیم. واقعا دست مریزاد آقایان بالا! خوب مارو خوار وخفیف کردین و...
سلام،جناب‌اقای‌شهیدی‌چرادست‌ ازدروغ‌‌ وفریبکاری‌برنمیداریدتاکی‌میخواهیدنزویروریارسالت‌کاریتان‌باشد شماهیچ‌خدمتی‌درحق‌جانبازان‌زیر۲۵درصدنکردید. بنابرجلسه‌شورای‌ راهبردی‌رزمندگان‌ که‌پارسال‌تشکیل‌گردیده‌بودپس‌ازتصویب‌کارت‌ایثاررزمندگان‌ بااعضای‌شورابه‌تفاهم‌رسیدیدکه‌به‌استنادقانون‌جانبازان‌ راهرچه‌سریعترتحت‌پوشش‌ معیشتی‌ کنیدضمن‌اینکه‌شمازیرباراین‌موضوع‌نرفتیدولی‌به‌اصرارامیرحاتمی‌ وسردارباقری‌مجبور به‌قبول‌این‌مصوبه‌شورا شدید.چون‌بارمالی‌ان‌ازمنابع‌داخلی‌بنیادمیباشدبه‌هرصورت‌جنابعالی‌وروسای‌بدنه‌دولت‌بخاطرسلیقه‌ وحزب‌بازی‌چندین‌ساله‌ حق‌وحقوق‌جانبازان‌معسروبخصوص‌رزمندگان‌رالگدمال‌کردید وتابه‌امروزحدود۴۵هزارجانبازرادرموضوع‌ معاش‌زندگی‌به‌جالش‌ کشیدیدوبخاطرکج‌فهمی‌ امثال‌ شمامدیران‌ حاضرشدید که‌پاروی‌قانون‌گذاشته‌وازاجرای‌ برنامه‌توسعه‌ششم‌عمداچشم‌پوشی‌کنیدوحتی‌امروزهم‌قلباراضی‌نیستیدکه‌مساعدتی‌به‌ایثارگران‌بکنید.
جناب شهیدی حالا هرچی ایثارگران زیر25درصدخواهش میکنندوالتماس میکنندوباهرزبانی شده طلب استمدادوکمک میکنن شماومسئولین بنیادمحل نزارید،،عیبی ندارد..ولی بقول قدیمیها..خرابی چونکه ازحدبگذرد،،آبادگردد..بفکراین قشرباشید،نگذاردکه صبرشان سربرود.
شماچه فکری میکنیدکه باافتخارمیگوییدبه تعدادی میخواهیم کمک معیشت بدهیم..چندین بارتاحالا این خبرراگفتیدوفاش نیوزهم چاپ کرده..شمامگه نمیدانیدکه این جانبازان زیر25درصدغیرشاغل همگی درسن بالا هستندوباشرمندگی زندگی میکنند..شمابایدبه این افراددراین سن وسال حقوق بدهید،تازه بعدازگذشت سی سال ازجنگ بفکرکمک معیشت افتادید؟؟این کمک معیشت راکه الآن دولت بهمه داره میده...جانبازان زیر25درصدغیرشاغل رادریابیدوحقوق بدهید..کمی ازفیشهای هفت،هشت میلیونی کم کنیدوبه دیگران بدهید..هرسال که میگذردبجای کم کردن فاصله حقوقهابرعکس هرسال فاصله زیادترمیشود،مخصوصادریافتی کمک معیشت جانبازان ساتا که افزایشی نداشته..
اینکه بنیاد شهید بالاخره برخی خدمات را به جانبازان زیر 25 درصد می دهد نوید بسیار خوبی است.ولی به ما نه کمک معیشت داده است و نه بسته فرهنگی و بهداشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان.بنیاد شهید استان تهران که تاکنون چیزی نداده است و تماسی هم نگرفته اند.بیشتر منتظرن تاخودت خبردار شوی و خودت هم در این وضعیت کرونا مرتب به بنیاد منطقه خودت بروی تا شاید چیزی بدست بیاوری و از تماس بنیاد خبری نیست.کاش مجلس شورای اسلامی که مصوبه کمیسیون اجتماعی خودش در خصوص برداشتن کف جانبازی را تصویب میکرد تا اینگونه بین جانبازان تبعیض صورت نگیرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi