شناسه خبر : 74097
شنبه 30 فروردين 1399 , 03:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علیرضا رئیسیان در پی شیوع ویروس کرونا مطرح کرد:

لزوم اختصاص بیمه بیکاری به اقشار کم درآمد فرهنگی

فاش نیوز- علیرضا رئیسیان معتقد است مسئولان فرهنگی با اعمال شاخصه‌های درآمدی ملزم به اختصاص بیمه بیکاری و اعطای نیمی از بودجه تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی به بیکاران این عرصه هستند. 

علیرضا رئیسیان کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سوره سینما در خصوص وظیفه اهالی سینما و فرهنگ و هنر در پی شیوع ویروس کرونا گفت: موضوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر کشور بسیار جدی بوده و نباید آن را حادثه ای معمولی تلقی کرد چرا که براساس شواهد موجود و تاکیدات پزشکان بهبود این شرایط سخت نیاز به همبستگی مردمی و ملی داشته و مدیریت آن مهم است. این در حالی است که رهبران این تشکیلات و عملیات لجستیکی تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده و مردم در معرض آسیب جدی ای قرار دارند.

وی افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا امروز شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان و بی توجهی به لزوم ماندن در خانه هستیم در حالی که قطعا ادامه این روند، منجر به گسترش و تداوم بیماری و افزایش میزان خسارت های جانب و مالی به کشور می شود.

رئیسیان ضمن تاکید بر تعطیلی کامل ضبط برنامه های در حال ضبط تلویزیونی خاطرنشان کرد: به طور کلی تولید برنامه ها و سریال های تلویزیونی تاکنون کاربرد خوبی نداشته و تعطیلی برنامه های عمومی سازمان صدا و سیما ضرر چندانی نخواهد داشت. قطعا خطر انتشار ویروس کرونا تنها با تب سنج و ضد عفونی کننده برطرف نمی شود پس توجیهی برای ادامه روند ضبط و تولید برنامه های این رسانه تلقی نشده و خسارات جانی جبران ناشدنی  به بار خواهد آورد. ما اهالی فرهنگ و هنر الگوی مردم هستیم و هرگونه تصمیم اشتباه ما می تواند خطری جدی برای جامعه مخاطب باشد.

وی ادامه داد: برای مسئولانی که هیچ وقت حرف ما را گوش نمی دهند چه فرقی دارد که اهالی سینما به فکر ویروس کرونا و توصیه به مردم باشند یا خیر؟ ایتالیا به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ جهان برای پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس نسبت به قرنطیه کشور خود اقدام کرد اما در ایران این جدیت وجود ندارد و مسئولان  باید درصدد اخذ تدابیر سنجیده تری برای رفع کامل آن باشند.

این کارگردان سینما ضمن تقدیر از کادر درمانی و پزشکان اظهار داشت: اقدام سخت و طاقت فرسای این اقشار بسیار قابل تقدیر است و معتقدم باید به شکلی تاریخی از آنها تشکر شود چرا که در چنین شرایط بحرانی، جان خود را به خطر انداخته و حیف است که ارزش جان انسان بی اهمیت شود تا کشوری به توسعه برسد.

وی درخصوص تعطیلی جشنواره جهانی فیلم فجر و اختصاص بودجه آن به جبران ضررهای مالی اهالی سینما یادآور شد: من نیز از این طرح حمایت می کنم اما صرفا سینماداران تافته جدا بافته در شکست‌های مالی نیستند و باید به همه اقشار فرهنگی در بحران ویروس کرونا توجه شود. براین اساس مسئولان فرهنگی ملزم به اختصاص بیمه بیکاری و اعطای نیمی از بودجه تعطیلی فعالیت های فرهنگی به بیکاران این عرصه هستند.

رئیسیان در ادامه عنوان کرد: بیش از این وعده حمایت و پوشش وزارت کار به صنوف سینمایی داده شده بود تا همانند دیگر سندیکای دنیا از بیمه بیکاری بهره مند شوند اما ظاهرا  به احقاق آن امیدی نیست و محقق نخواهد شد.

وی در پایان گفت: تزریق بودجه به خانه سینما نیز حمایتی دیگر برای دست اندرکاران و بیکار شدگان حوزه سینما تلقی می شود که به نسبت درآمدها و شاخصه ها بخشی از کمبودها را جبران می کند چرا که درآمد سینماها تنها در خدمت سینماداران نبوده و باید در راستای خدمت به بشریت هزینه شود.

* منبع: سوره سینما

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi