شناسه خبر : 74141
شنبه 30 فروردين 1399 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تعویض سنگ مزار شهید حججی در نجف آباد

ولایتی عضو هیات مدیره یادمان شهدای نجف آباد اظهار داست: در سفری که خانواده شهیدحججی به عتبات عالیات داشتند، تولیت حرم امام حسین (ع) و امام علی (ع) قطعاتی از سنگ مضجع قدیمی این امامان که در بازه‌های زمانی مشخص تعویض می‌شود را به خانواده شهید اهدا کرده بودند و در مقطع دیگری نیز خادمان حرم امام رضا (ع) با حضور در نجف آباد اقدام مشابهی را انجام دادند.

https://defapress.ir/files/fa/news/1399/1/29/965647_486.jpg

وی افزود: به دنبال این موضوع، پیشنهاد شد که سنگ مزار به گونه‌ای تغییر کند که این قطعات متبرک نیز در آن استفاده شود و در همین راستا، طراحی لازم با مشارکت تعدادی از هنرمندان انجام گرفت و در نهایت حدود یک سال پیش سنگ جدید طراحی و ساخته شد.

ولایتی افزود: با توجه به شرایط موجود و تعطیلی ویژه برنامه‌های یادمان، تصمیم گرفته شده کار تغییر سنگ مزار در این مقطع زمانی انجام گیرد.

وی گفت: یکی از هنرمندان سنگ تراش شهرستان که جزء رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف نیز محسوب می‌شود، این سنگ را اماده کرده و هزینه این کار را نیز یکی از خانم‌های سیده ساکن تهران تقبل کرده است که اعلام شده نامی از وی آورده نشود.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi