شناسه خبر : 74143
شنبه 30 فروردين 1399 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش

بیانیه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت ۲۹ فروردین سالروز گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

در ادامه می‌توانید متن این بیانیه را بخوانید.

29 فروردین ماه در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، یادآور یکی از وقایع مهم و تاثیرگذار کشور است که طی آن در مقطعی که عناصر ضد انقلاب با فتنه جویی سودای انحلال ارتش را در سر میپرورانیدند، حضرت امام‌خمینی (ره) با درایت و هوشمندی مثال زدنی خود ضمن تاکید بر حفظ و تقویت ارتش انقلابی، بار دیگر دشمن را در رسیدن به نقشه های شوم خود ناکام گذاشتند.

نگاهی گذرا به 4 دهه حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کافی است تا امروز ثمرات و برکات وجود چنین نیرویی را درک کرده و خداوند متعال را به سبب آن شاکر باشیم. نقش بیبدیل ارتش در فائق آمدن بر بحران‌های سال‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب، فداکاری‌ها و دلاوری‌های نیروهای قهرمان ارتش در دوران دفاع مقدس، حفظ تمامیت ارضی و حراست از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور، هر یک نشان افتخار زرینی است بر سینه این نیروی مکتبی و الهی.

پیشرفتهای خیره کننده ارتش در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف دفاعی که همگی با اتکا به روحیه خودباوری و دانش بومی محقق شده‌اند، امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به یکی از قدرتمندترین ارتش های دنیا تبدیل کرده و بدون شک همین امر موجب بازدارندگی و اقتدار کشور در منطقه شده است.

حضور دلگرم کننده و ثمر بخش ارتش در کنار نیروهای امدادی در تمامی بحران‌ها و حوادث غیر مترقبهای که کشور در سال‌های اخیر با آنها مواجه بوده است، ثابت کرده که ارتش نیرویی است برخواسته از میان مردم که با حمایت و سرمایه مردمی هر روز بالنده‌تر و قویتر خواهد شد.

امروز نیز با توجه به بحران ویروس کرونا، ارتش یکی از نهادهایی است که با تمام قوا و با تکیه بر روحیه جهادی و توانمندیهای دانش بنیان خود در حال نبرد در جبهه بیولوژیک بوده و به یاری خداوند متعال، کشور به زودی بر این مشکل نیز فائق خواهد آمد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از 48000 شهید سرافراز ارتش، این روز خجسته را به خانواده بزرگ ارتش و ملت عزیر ایران تبریک و تهنیت می‌گوید.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi