شناسه خبر : 74153
شنبه 30 فروردين 1399 , 09:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«مسافر دمشق» از راه رسید

مسافر دمشق؛ روایتی داستانی و متفاوت از مدافعان حرم می باشد که به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

این اثر داستان زندگی چند جوان مدافع حرم است که همگی در دمشق با هم آشنا شده‌اند. راوی با سرک کشیدن به زندگی خصوصی این مدافعین قصد دارد به جای مبارزات برون مرزی گوشه‌هایی از زندگی خصوصی آنها را به تصویر بکشد. نویسنده هر از چندگاهی در مورد حضرت زینب سلام الله علیها که مسافر حقیقی دمشق است، دل مویه‌هایی را می‌آورد. در پایان خود راوی مسافر دمشق می‌شود.

برشی از کتاب:
همه روزی زمین‌گیر می‌شوند. همه‌ی نوع ِبشر زمین‌گیر شدن را تجربه می‌کنند. اما جنس زمین‌گیر شدنشان با هم فرق می‌کند.یکی را اندوه دنیا زمین‌گیر می‌کند و یکی را اندوه آخرت. یکی را وصل و یکی را فراق.هرکسی به‌ اندازه‌ی ترس‌ها و آرزوهایش زمین‌گیر است اما نمی‌داند. من اما زمین‌گیر کسی شدم که قلم هنگام نوشتن از او خم می‌شود.خودم را جای بانو می‌گذارم. از بالای تل، داد می‌زنم. وقتی‌که می‌بینم تمام زندگی‌ام را می‌خواهند از من جدا کنند.

داد می‌زنم اسمش را. اما انگار داخل خلاءای  بلندبلند گریه می‌کنم. خودم صدای خودم را نمی‌شنوم. گویی وقتی قرار است اتفاقی بیفتد تمام عالم سِر می‌شود. در زمان متوقف می‌شود. سکته می‌کند و از هیچ‌کس کاری برنمی‌آید و فقط آن اتفاق است که جریان دارد و می‌افتد و تو چه کشیدی زینب؟ راویان از صدای تو، از اشک تو، از مویه تو چیزی ننوشته‌اند. مقتل‌نویسان تو را از حسینت دور نوشته‌اند و دستتان را کوتاه و من خوانده‌ام که زینب بی‌حسین می‌میرد. و من خوانده‌ام که زینبی بر بلندای تَل، در سینه‌اش احساس سنگینی کرد و ذره ذره جان داد.مورخان از زاویه دیدتان گفتند:«وَ مَا رَأَیت َإلاَ جَمیلاَ.».

کتاب "مسافر دمشق" به قلم  فاطمه عرب اسدی  در 100 صفحه و قطع رقعی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. 

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی(nashreshahidkazemi.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را پست رایگان به سراسر کشور دریافت کنند.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi