شناسه خبر : 74173
دوشنبه 01 ارديبهشت 1399 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آقا مصطفی!

نقش آفرینی در پیشنهاد حفاظت از حضرت امام در مسیر فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا و بازگشت و برآوردهلی فنی و عملیاتی آن حاصل ذهن خلاق نظامی و حرفه ای آقامصطفی در جمع دوستان بود که پیشنهاد نهایی را شهید بروجردی از طریق آیت الله بهشتی در شورای تصمیم گیری ارائه کردند...

فاش نیوز - مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و از اعضای گروه توحیدی صف در زمان رژیم طاغوت، به مناسبت درگذشت مرحوم علی تحیری، معروف به آقا مصطفی، طی یادداشتی گوشه ای از شخصیت مبارزاتی آن مرحوم در قبل و بعد از پیروزی انقلاب را تشریح کرد.

متن این یادداشت را در زیر می خوانید:
بسم الله الرحمن الرحیم
«من المومنین رجال صدقوا ماعهدو الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»

پرچمداری مکتب حضرت امام در شرایط اختناق ستمشاهی، حضور مصمم در وسط میدان حوادث، به دوش کشیدن مسئولیت های پرهزینه که کمترین آن حکم اعدام پای جوخه دار بود، بخشی از شخصیت و زندگی علی تحیری(آقا مصطفی) در دوران خفقان ستمشاهی بود.

خروج آقا مصطفی از حلقه نیروهای مخصوص گارد زمان شاه و قرار گرفتن در مغناطیس شخصیت شهید محمد بروجردی (میرزا) ابعاد شناختی و معرفتی او را آنچنان متحول کرد که از آقامصطفی مبارزی انقلابی و مکتبی در چهارچوب اندیشه اسلام ناب محمدی و مبارزه تکلیف مدارانه با تبعیت از روحانیت و ولایت فقیه ساخت.
خلاقیت، شجاعت، طراحی عملیات، ارتقاء سطح آموزش و مهارت نظامی گروه توحیدی صف جایگاه او را در این تشکیلات بالا برد.
انفجار خان سالار محل عیش و عشرت مستشاران آمریکایی این نخستین سیلی انقلابیون پیرو حضرت امام به آمریکایی ها بود و نقش آقامصطفی و شهیداحمدی در آن عملیات بر دوستان پوشیده نیست.

نقش آفرینی در پیشنهاد حفاظت از حضرت امام در مسیر فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا و بازگشت و برآوردهای فنی و عملیاتی آن حاصل ذهن خلاق نظامی و حرفه ای آقامصطفی در جمع دوستان بود که پیشنهاد نهایی را شهید بروجردی از طریق آیت الله بهشتی در شورای تصمیم گیری ارائه کردند و طرح پرهزینه و تعهدآور سازمان منافقین به حاشیه رانده شد.
آقامصطفی در آموزش حلقه اولیه نیروهای سپاه در پادگان های مختلف و استان ها یکی از مربیان برجسته این دوره ها بود. روحیه خطرپذیری و رفتن به کانون حوادث سخت، مبارزه با ضدانقلابیون کُردنما و حمایت از پیشمرگان کُرد مسلمان را با بصیرت پیش برد.
آقامصطفی به دنبال زدن سیلی های بعدی به مستشاران آمریکایی و سلطنت طلبان فراری رژیم ستمشاهی بود بخشهایی از روایت او در لایه برداری از زندگی خودش و پیوند با شهیدبروجردی در کتاب مسیح کردستان اثر آقای محمودزاده آمده است. آقامصطفی همواره در عهد خود با حضرت امام(ره) انقلاب و ولایت و مردم باقی ماند. امید که بازخوانی هنری درس ها و عبرت های این مبارز انقلابی چراغ راه نسل جوان ما باشد.
روح بی قرار علی تحیری ۲۸فروردین۹۹ در بهشت زهرا و در جوار امام راحل و یاران مبارز و شهیدش قرار یافت.

مجتبی شاکری
از اعضای گروه توحیدی صف

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
واقعا این افراد با این سوابق چه می شه که فرزندانشان چنین مراسم ترحیمی برگزار می کنند و در آن ساز و دف می زنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi