شناسه خبر : 74182
دوشنبه 01 ارديبهشت 1399 , 10:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجله آمریکایی نیوزویک:

قربانیان کرونا در آمریکا بیش از نظامیان کشته شده در افغانستان و عراق


یک مجله آمریکایی با اشاره به آمار بالای قربانیان کرونا در این کشور و شکستن رکورد مبتلایان به کرونا در آمریکا نوشت: تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از تعداد قربانیان در جنگ افغانستان پیشی گرفته است.
نیوزویک نوشت: تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا تاکنون کشته شده‌اند، از تعداد قربانیان آمریکا در جنگ 18 ساله آمریکا در افغانستان فراتر رفته است، یعنی طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا.
دانشگاه جان‌‌ها‌پکینز که اطلاعات قربانیان کرونا را جمع‌آوری می‌کند، اعلام کرد تاکنون در آمریکا 37 هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا کشته شدند، در حالی که آمار رسمی قربانیان جنگ آمریکا در افغانستان از 7 اکتبر 2001 تا 23 مارچ امسال 2 هزار و 445 نظامی پنتاگون و غیرنظامیان بوده است.
ترامپ روز یکشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد انتظار می‌رود اوج میزان مرگ و میر تا دو هفته آینده در آمریکا رخ دهد. «آنتونی فاسی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های آلرژی و واگیر در آمریکا، گفته است با توجه به نرخ کنونی قربانیان تعداد کشته‌شدگان کرونا در آمریکا می‌تواند بین 100 تا 200 هزار نفر باشد، آن هم در شرایطی که میلیون‌ها نفر آلوده خواهند شد. ترامپ گفته بود بدون دخالت دولت و بی‌توجهی مردم به جداسازی اجتماعی، احتمالا تا 2/2 میلیون آمریکایی از کرونا خواهند مرد.»
در جنگ‌های داخلی آمریکا که خونبارترین مناقشه در تاریخ این کشور است، حدود 620 هزار نفر از سربازان دولت وحدت - که از حمایت بین‌المللی برخوردار بود - و جمهوری خودخوانده فدراسیون در شمال آمریکا کشته شدند. علاوه بر جنگ، شیوع بیماری نیز بین هزار و 861 تا هزار و 865 نفر را کشت.»
هم‌اکنون گزارش شده است صدها نفر از نیروهای پنتاگون کرونای مثبت دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi