شناسه خبر : 74227
چهارشنبه 03 ارديبهشت 1399 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادران شهیدی که برای ایران مادری می‌کنند

مواسات و همدلی مومنانه کلیدواژه این روز‌های کرونایی مردم ایران است که نمایش بزرگ و با عظمت مهربانی را به وسعت ایران به نمایش گذاشته. از زمانی که کرونا راهش را به کشور ما باز کرد انگار این همدلی پر قدرت‌تر در رگ‌های مردم جریان گرفت، همین مردمی که در گردنه‌های سخت و پرالتهاب نیز در کنار هم بودند.

دل‌های بزرگ این مادران از همان روزی که فرزندان جوان خود را راهی جبهه کردند و دل به صبر حضرت زینب (س) سپردند آماده پشتیبانی از اسلام و انقلاب شده است، فرقی ندارد این حضور با راهی کردن فرزند به جبهه باشد یا کمک به هموطنان در شرایط کرونایی کشور. شوق کمک و خدمت در نگاه پر مهرشان موج می‌زند. این دومین بار است که در طول نزدیک به یک هفته رزمایش همدلی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

همه ایران فرزندان ما هستند

جعبه‌های ماکارونی و رب و مواد غذایی کنار هم چیده می‌شوند. قطاری از اقلام خوراکی و رنگین‌کمانی از رنگ‌ها که در سفره مقابل تصویر شهدا چیده شده‌اند. شهدا گل سرسبد این محفل هستند چرا که دورهمی و فعالیت مادران به واسطه همین پسر‌ها که روزی برای دفاع از حرم پاشنه کفششان را برکشیدند، رقم خورده. بعد از شهادت پسران خود ننشستند، داغ فرزند را به جان خریدند، اما همین موضوع بهانه‌ای شد تا علم برافراشته به دست فرزندان خود را به دست بگیرند. صمیمیت و دوستیشان با اینکه عمر کوتاهی دارد، اما به عمیق داغی است که دیده‌اند، این غم مشترک باعث شده تا مثل خواهر در کنار هم مشغول فعالیت باشند.

هفته پیش بود که نزدیک به ۶۰۰ بسته خوراکی را برای مدافعان سلامت و بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها رساندند. حالا امروز در اولین روز‌های اردیبهشت بهشتی و در آستانه ماه رمضان بار دیگر کنار هم جمع شدند تا با هماهنگی و همراهی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بسته‌های مواد غذای و خوراکی را برای محرومین شهر تهران آماده کنند.

همه ایران فرزندان ما هستند

صدای صلوات و نوای دعای فرج که فضای نمازخانه را پر می‌کند بساط بسته بندی اقلام هم روی زمین پخش می‌شود، هرکس به دنبال کاری روی زمین می‌نشیند و بی ریا اقلام را برای بسته بندی آماده می‌کند. مادر «شهید محمدحسین میردوستی» که حکم رهبر گروه مادران شهدا را دارد، گزارش کار شفاهی کوتاهی به مادر‌ها می‌دهد، به گفته خودش دست تنها و با شوق به دنبال تک تک اقلام رفته تا هر کدام را با قیمت مناسبت‌تر پیدا کند. شور و اشتیاقش وصف نشدنی است.

پدر شهید میردوستی برای کمک و اضافه کردن اقلام جدید از راه می‌رسد، بنری از تصاویر شهدا به همراه عکس حاج قاسم را روی دیوار نصب می‌کند. چهره آشنای شهدای مدافع حرم مقابل چشم مادران شهدا قد علم می‌کند. عشق به همین فرزندان بود که مادران را کنار هم و دور این سفره خیر نشانده است. تعدادی از خواهران شهدا هم به جمع اضافه می‌شوند تا جمع مادران با حضور خواهران جوان گرم شود. «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز نفر دیگری است که از راه می‌رسد و حضور او دلگرمی مادران شهدا می‌شود. چند دقیقه بیشتر نمی‌گذرد که او نیز کنار همسران شهدا مشغول بسته‌بندی ارزاق می‌شود. همه کار انجام شده، به همت مادران و با هزینه خود آنان است، دلشان می‌خواست در شرایط خاص کشور سهمی در این رزمایش همدلی داشته باشند.

همه ایران فرزندان ما هستند

مادر «شهید علی آقاعبداللهی» همزمان که اقلام را بسته‌بندی می‌کند از ادامه فعالیت‌های مادران شهدا خبر می‌دهد که قرار است در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) پخت غذا و توزیع بین محرومین را داشته باشند.

بعد از سه ساعت کار و بسته‌بندی حالا نوبت دعا می‌رسد، چه جایی بهتر از اینجا که مادران شهدا دست به دامان اهل بیت (ع) شوند و با توسل به معصومین از آنان مدد بگیرند. مادر شهید آقا عبداللهی دفترچه‌های دعا با تصویر شهید خود را بین خانم‌ها پخش می‌کند. چند لحظه بعد نوای دعای توسل با صدای باصفای مادر «شهید مدافع حرم محمد کامران» است که فضای نمازخانه را پر کرده. فراز‌های آخر توسل، دعای مادران شهدا با دست‌های برافراشته‌شان به آسمان می‌رود، همان لحظه که مادر شهید کامران برای بازگشت پیکر شهدای مفقودالاثر دعا می‌کند، مادر شهید آقا عبداللهی اشکش را با چادر از گوشه چشم برمی‌دارد، مادر «شهید قدیر سرلک» دست‌هایش را بالاتر می‌برد و بلند بلند اشک می‌ریزد. دعا می‌کنند برای ظهور امام زمان (عج) و رفع بیماری و بلا از همه دنیا، و مگر بهتر از دعای مادران دلسوخته شهدا هم هست که تا عرش خدا بالا برود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi