شناسه خبر : 74228
چهارشنبه 03 ارديبهشت 1399 , 11:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صحنه‌آرایی ۲۰ موقعیت خاص دفاع مقدس

انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس قصد دارد با تصویرسازی و عکاسی صحنه‌آرایی شده، چندین موقعیت از دفاع‌مقدس را بازسازی و عکس آن را بازآفرینی کند.

مجتبی کوچکی، مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس درباره پروژه بازسازی عکس‌های دفاع مقدسی گفت: ما در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس سعی داریم فضای مناسب برای تجربه و ورود ژانرها و قالب‌های متفاوت عکاسی را به موضوعات مرتبط با جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی باز و این بار تصمیم گرفته‌ایم در قالب عکاسی صحنه‌آرایی شده تصاویری را بازآفرینی کنیم.

وی افزود: عکاسی صحنه‌آرایی شده در تاریخ عکاسی جهان علاوه بر سابقه، علاقه‌مندان زیادی داشته ولی هم‌اکنون در فضای هنری معاصر علاقه‌مندان بیشتری یافته و اثربخشی بیشتری را بر مخاطب یا انسان امروزی دارد.

کوچکی با اشاره به اینکه ما برای این کار تصمیم داریم عکس‌های گرفته نشده در جنگ تحمیلی را دوباره بسازیم و عکاسی کنیم، اظهار کرد: بسیاری صحنه‌ها هستند که عکاس حرفه‌ای در آنجا حاضر نبوده یا حتی هیچ عکس تأثیرگذاری از آن وجود ندارد. ما می‌خواهیم برخی از این خاطره‌ها و اتفاقات را برای حافظه تاریخی این مردم دوباره بسازیم و با هم ببینیم.

در طول این سال‌ها در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس متوجه شده‌ایم که در کدام یک از موضوعات، عکاس نمی‌توانسته یا حاضر نبوده و تاریخ تصویری این سرزمین از آن اتفاق محروم شده است، در نتیجه تصمیم بر این است برای آغاز این حرکت حدود ۲۰ عنوان از این فهرست را انتخاب و بازسازی و تولید کنیم.

مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس در رابطه با تأثیرگذاری این فعالیت‌ها در جامعه عکاسی کشور توضیح داد: انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس همیشه سعی کرده است در عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی پیشرو باشد و برخی از فعالیت‌های خود را بیشتر برای الگوسازی انجام می‌دهد. بالا بردن استانداردهای متن‌ها و اطلاعات کنار عکس‌ها و ارتقای مسائل فنی چاپ کتاب‌ها از همین دست کارها است که انجمن اصرار دارد در همین فعالیت نیز بتواند فضای بازسازی و عکاسی صحنه‌آرایی شده در جامعه را رسمیت ببخشد تا هنرمندان بیشتری وارد این حوزه شوند.

کوچکی در پایان گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف پیش‌روی ما در انجمن در این روزها، تلاش برای هویت‌بخشی به هنرمند عکاس جنگ است. عکاس جنگ هنرمند مظلومی است که بسیار در مسیر هنرآفرینی و نمایش و روایتگری پس از جنگ، همیشه از اثر هنری خود دور مانده و آثار آنان به عنوان یک کالای فرهنگی مصرف بی‌رویه شده است. ما تلاش داریم با این رویداد هنری تا حدی بتوانیم هویت عکاس جنگ را به او بازگردانیم.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi