شناسه خبر : 74230
چهارشنبه 03 ارديبهشت 1399 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کشف لاشه تانک نفربر در دل خاک‌های مهران

 

سرهنگ محمدحسین فولادی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: در پی گزارش های رسیده مبنی بر پدیدار شدن یک دستگاه نفربر مربوط به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در رودخانه گاوی مهران کاوش ها برای بیرون کشیدن این ماشین آغاز شد.

او افزود: با تلاش نیروهای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و قرارگاه خاتم حاضر در منطقه این ماشین جنگی فرسوده به طور کامل از دل خاک بیرون کشیده شد اما برای انتقال به باغ موزه دفاع مقدس یا یکی از یادمان های استان باید زیرساخت های جاده ای فراهم شود.

فولادی توضیح داد: با توجه به شرایط جغرافیایی رودخانه گاوی و اراضی منتهی به محل قرارگیری نفربر باید حداقل ۱۰۰ متر جاده سازی و راهسازی انجام شود که به علت عدم فعالیت شرکت های پیمانکاری به خاطر شیوع کرونا، انتقال این ماشین فرسوده جنگی به باغ موزه یا یکی از یادمان های استان به زمان دیگری موکول شده است.

یادگار جنگ تحمیلی عراق در دل خاک های مهران/ کشف لاشه تانک نفربر

او تاکید کرد: تا زمان انتقال این خودور زرهی به یک مکان مناسب از این نفربر به دقت حراست می شود تا از گزند آسیب یا سرقت قطعات آن توسط سودجویان و افراد متخلف جلوگیری می شود.

فولادی اضافه کرد: این نفربر متعلق به عملیات والفجر سه است و احتمال اینکه در منطقه باز هم ادوات جنگی دیگری باشد وجود دارد که باید منطقه برای یافتن ادوات و خودروهای دیگر مورد بررسی و کاوش قرار بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ پیکر یا اسنادی در داخل یا اطراف نفربر یافت نشده است، افزود: همچنین هنوز مشخص نیست این نفربر متعلق به جبهه ایران یا عراق است که در بررسی های بعدی ماهیت این مساله نیز مشخص خواهد شد.

در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، استان ایلام سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که با توجه به نسبت جمعیت استان در آن زمان بیشترین شهید کشور را دارد.

ایلام همچنین ۱۱ هزار جانباز و بیش از ۳۰۰ آزاده را در دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کرده است.

قلاویزان، میمک، فکه، موسیان، شرهانی، عین خوش، دشت عباس از جمله مناطق جنگی مهم استان ایلام در دفاع مقدس هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi