شناسه خبر : 74231
چهارشنبه 03 ارديبهشت 1399 , 12:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تیر سیمینوف وسط پیشانی «بهرام»

این روزها سی و هفتمین سالگرد شهادت فرمانده عارف،‌ بسیجی گمنام و باصفا، پاسدار سپاه اسلام ناب محمّدی {ص} شهید بهرام (محمد) تندسته،‌ فرمانده دلاور و محبوب گردان عمار لشکر بیست و هفت محمد رسول الله (ص) است.

او که متولد تهران بود، فروردین ۶۲ در فکه، عملیات والفجر یک به شهادت رسید.

شهید تندسته از پاسداران قدیمی سپاه تهران و عضو گردان چهار پادگان حضرت ولیعصر {عج} بود.

او پس از شهادت فرمانده گردان عمار ، شهید محمد عیدی، مسئولیت فرماندهی گردان عمار را در نبرد سنگین و سخت والفجر مقدماتی به عهده گرفت و در فکه و آوردگاه عاشورایی والفجر یک در حالیکه تنها بیست روز از مراسم عقدش می گذشت به مقام شهادت رسید و پیکر مطهرش حدود یازده سال بعد برگشت...

علی اصغر ارسنجانی فرمانده گردان کمیل بود و محمد در عملیات والفجر یک به خاطر کسالتی که داشت، فرماندهی گردان عمار را به عهده نگرفت. مقدار کمی تجیهیزات انفرادی تحویل گرفت و همراه علی اصغر راهی خط شد. 

علی اصغر ارسنجانی تا آخر کنار محمد بود. می گفت:‌ من خودم دیدم که توی کانال،‌ تیر سیمینوف مستقیم خورد وسط پیشونیش. دستش توی دستم بود. تند تند نفس عمیق می کشید و نمی تونست چیزی بگه. همون لحظه دستور دادم محمد را سریع عقب ببرن. همین که نیروها داشتن محمد رو عقب می بردن، توپخونه دشمن آتیش سنگینی ریخت و محمد، وسط راه شهید شد! همون آتیش سنگین باعث شد بچه ها نتونن پیکرش رو به عقب ببرند.

قزوینی از همرزمان محمد،‌ساعت و بقیه وسائل جیبش را آورد تا به خانواده اش تحویل دهد.

پیکر شهید محمد تندسته سالها بعد به خانه آمد.

درباره شهید محمد (بهرام) تندسته،‌ همچنین کتابی با نام «فرزند عمار» توسط انتشارات ۲۷ بعثت به چاپ رسیده است. این کتاب حاصل تحقیق و نگارش شمسا سبزیان است و در زمستان ۱۳۹۷ با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۱۴۴ صفحه و با قیمت ۱۳۰۰۰ تومان عرضه شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi