شناسه خبر : 74246
پنجشنبه 04 ارديبهشت 1399 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پشتیبانی بانوان در دفاع مقدس و این بار در کرونا

همان زنانی که روزی در پشتیبانی دفاع مقدس مشغول به فعالیت بودند این روز‌ها به خط مقدم مبارزه با کرونا آمده‌اند.

زنان پشتیبان روز‌های دفاع مقدس اینبار در خط مقدم مبارزه با کرونا

خوب که چشم بچرخانیم زنانی را می‌بینیم که این‌بار در خط مقدم مبارزه با یک ویروس کوچک، کمر همت به نابودی آن بسته‌اند. زنانی که هر کدام دغدغه سلامت و آرامش جامعه را دارند، خود را جزئی از این آب و خاک می‌دانند و برای وطن خود هر کار که از دستشان بربیاید انجام می‌دهند.

از آن مادر شهیدی که خانه‎اش را در شهرستانی کوچک به محل پشتیبانی فعالیت زنان در تولید ماسک و گان تبدیل کرده گرفته، تا آن دختر جوان ۲۰ ساله‌ای که لباس خدمت به اموات کرونایی را به تن کرده و در غسالخانه‌ها اموات را برای رفتن به خانه آخرت آماده می‌کند، همه با یک هدف در این جبهه مشغول به کارند و آنهم خدمت به مردم و قدردانی از کادر درمانی است که در این روز‌های سخت بیماران کرونایی و مردم را تنها نگذاشته‌اند.

اگر تا دیروز زنان در پشت صحنه دفاع از کشور همراه و یاور مردان بودند، امروز همین‌ها پرچمداران و مبارزان خط اول مبارزه با بیماری کرونا شده‌اند، همه جا هستند و در هر لباسی مشغول خدمت‌اند، کارگروه‌های مختلفی برای بهتر کردن شرایط در شهرستان‌ها فعال کرده‌اند و در تلاش هستند تا کمی از آلام جامعه کم کنند.

سازمان نشر آثار و ارزش‎های مشارکت زنان در دفاع مقدس روز‌های شلوغی را در این ایام کرونایی سپری کرده، از فعال کردن کردن کارگروه مادران شهدا گرفته تا تشکیل کارگروه‌های مختلف در استان‌های مختلف بخشی از فعالیت‌های آنان بوده است. با ابلاغیه سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر ـ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ـ مبنی بر به کارگیری موزه‌های دفاع مقدس در کل کشور برای انجام فعالیت‌های این کارگروه‌ها حالا در تمام سطح کشور زنان فعال پای کار آمده‌اند.

بسته‌های معیشتی به تعداد هزار عدد شامل اقلام ضروری و خوراکی توسط بانوان فعال در استان‌های آذربایجان خراسان جنوبی، کرمانشاه، خوزستان و یزد تهیه و بین خانواده‌های محروم توزیع شده است.

برپایی کارگاه‌های تولید ماسک و گان نیز در استان‌های یزد لرستان، قزوین، خوزستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بخش دیگر فعالیت‌ها بود. تولید بیش از چهار هزار ماسک در خراسان جنوبی، تهیه بیش از ۸۵۰ هزار ماسک و هزار گان توسط زنان خوزستانی، تهیه هزار و ۵۰۰ ماسک و اهدا به پنج گروه جهادی توسط بانوان استان قزوین و تولید بیش از هزار ماسک و چهار هزار گان در استان یزد بخشی از خدمات این کارگاه‌ها بوده است.

در حوزه سلامت و پیشگیری نیز کارگروه‌های زنان با اعلام فراخوان و جذب بانوان پزشک و پرستار را به خدمت گرفتند و با ایجاد کانال‌های ارتباطی برای پاسخگویی به سوالات و پرسش‌های پزشکی مردم قدمی در این حوزه برداشتند.

بسیاری از زنانی که در این کارگروه مشغول به کار شده‌اند، همان زنانی هستند که در روز‌های دفاع مقدس در پشتیبانی جنگ خدمت می‌کردند. راه دوری نیست اگر بگوییم همه این اقدامات و فعالیت‌ها از مدل آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد الگو گرفته شده. پشتیبانی جبهه و تولید مایحتاج جبهه‌ها به همت زنان شهر‌ها و روستا‌ها انجام می‌شد، زنانی که نه تنها پاره‌های تن خود را برای مبارزه و جهاد به جبهه فرستاده بودند بلکه خود نیز در پشت جبهه مشغول به فعالیت بودند و اگر نبودند این زنان و مادران و همسران پیروزی در جبهه مقاومت حاصل نمی‌شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi