شناسه خبر : 74259
جمعه 05 ارديبهشت 1399 , 01:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصویربرداری رقص در مرگ به پایان رسید؛

مستندی درباره ایثارگری‌های کادر درمان

فاش نیوز- تصویربرداری مستند سینمایی داستانی «رقص در مرگ» با موضوع ایثارگری کادر درمانی کشور در برابر بحران کرونا به پایان رسید.

فیلم مستند داستانی «رقص در مرگ» با موضوع ایثارگری و تلاش‌های شبانه روزی قهرمانان کادر درمانی، پزشکی و آزمایشگاهی کشور به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عابدین مهدوی، فیلمساز بین‌المللی جنگ و بحران، پس از ۲۳ روز تصویربرداری در شرایط خاص و بحرانی بیمارستان مسیح دانشوری تهران، تهیه و تولید شد.

تمامی عوامل این اثر که زمان آن بیش از صد دقیقه خواهد بود را پزشکان متخصص، پرستاران، متخصصان آزمایشگاه ویروس شناسی، کادر اداری و تیم روابط عمومی این بیمارستان تشکیل داده‌اند و داستان فیلم روایت پرستاران و پزشکانی است که خود در خط مقدم مبارزه با این ویروس، به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند ولی باز هم با مقاومت در برابر بیماری، خود را در موقعیت خدمت‌رسانی، وظیفه‌شناسی و ایثار برای بیماران هم‌وطن قرار می‌دهند.

عابدین مهدوی، عکاس و فیلمساز بین‌المللی جنگ و بحران، رکورددار بیشترین حضور در بحران‌ها و جنگ‌ها بوده و تاکنون در بیش از هفده کشور و منطقه بحرانی و در کشورهایی چون افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، لبنان، هائیتی، کلمبیا، سودان، سومالی، اتیوپی و … حضور داشته و ساخت آثاری چون نیاز، نسل درد، هائیتی زنده است، چراجنگ؟، خوش آمدید به موگادیشو، مرز سبز، یک روز در بیمارستان سلمانیه، برای بشریت، فیلم سینمایی داستانی «قفس»، بچه های مدرسه ایران، تعطیلات گل آلود و ماشین را در کارنامه خود دارد.

مهدوی از جمله فیلمسازانی است که در بسیاری از بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی تجربه «فیلمسازی یک نفره» را داشته و دوره‌های آموزشی «فیلمسازی یک نفره در بحران و جنگ» را در کشورهای ایتالیا و سوئیس برگزار کرده‌است و در فرآیند ساخت این فیلم نیز انجام مراحل تصویربرداری و صدابرداری همزمان را به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تنهایی برعهده داشته‌است.

گفتنی است تهیه و پخش جهانی این اثر را «موسسه بین‌المللی فیلم انسانیت» بر عهده خواهد داشت.

* منبع: سینما سینما

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi