شناسه خبر : 74314
شنبه 06 ارديبهشت 1399 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام ماهواره نور؛ بازگشت به آرمان‌های دفاع‌مقدس

ملت ایران علی‌رغم اینکه در طول تاریخ همواره بر صلح و مهربانی و همزیستی در کمال آرامش با سایرین تاکید کرده و بنا به اعتراف اغلب اتباع بیگانه که با ایرانیان برخورد داشته‌اند، مهربان‌ترین مردم را در میان ملت‌ها نمایندگی می‌کنند، اما اغلب از سوی کشورها و ملت‌های دیگر مورد حسادت یا طمع قرار گرفته و از این‌رو همواره مورد ظلم و تعدی بوده‌اند.

اوج این ناملایمتی‌ها و بعضا ناجوانمردانگی‌ها را مشخصا پس از انقلاب اسلامی می‌توان در رفتار قدرت‌ها و سایرین یافت، به‌خصوص که در دفاع مقدس سنگ‌تمام گذاشته! و با کمک‌های مالی و تجهیزاتی به صدام همه زورشان را علیه ملت ایران به کار بستند تا مبادا حکومتی خلاف خواست قدرت‌های قرن در ایران پا بگیرد.

ملت ایران اما با اتکا به اراده خود و توکل به خداوند متعال، دست بر زانوی همت و اراده خویش نهاد و با تقدیم بهترین جوانانش، ثابت کرد که برای تعالی و پیشرفت و حفظ استقلال و عزتش از بذل جان دریغ ندارد و هرگز برای یک زندگی ظاهرا در آرامش، شرف خود را وجه‌المصالحه قرار نمی‌دهد، از این رو در طول سالین پس از انقلاب، علی‌رغم همه تحریم‌ها و دست‌اندازهایی که بر سر راهش اعمال شد، همواره با ایمان و توکل به خدا سختی ها را پشت سرگذاشته و به پیش رفته است.

«ماهواره نور» یکی از افتخاراتی است که ملت ایران بهدست توانای جوانانش رقم زده تا بار دیگر بر همگان ثابت شود اگر پیشرفت و بالندگی‌ای در تقدیر ملت ایران نوشته شده، تحقق آن از راه آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس خواهد گذشت. راهی که در این چند دهه هرگز بن بست نبوده و برای پیمودن آن باید سوار بر مرکب اراده و اعتماد به خود شد و چشم از کمک بیگانه فرو بست.

ماهواره نور پیش از آنکه پیامی به دشمنان بفرستد، پیامی برای خود ملت ایران دارد مبنی بر اینکه باید دوباره به آرمان‌های انقلاب رجوع کرده و آن آرمان‌ها را در حوزه‌های فرهنگ، اجتماع و اقتصاد هم مطالبه کنیم و با این مطالبه‌گری همه موتور‌های کشور را برای آبادانی و عزت خودمان به کار بگیریم تا دیگر شاهد این همه ناملایمات و عقل‌ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف نباشیم.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi