شناسه خبر : 74335
شنبه 06 ارديبهشت 1399 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فضایی شدن سپاه و ده نکته مهم

سپاه برجام نانوشته فضایی را پاره کرد

امروز از آسمان زمین را نگاه می کنیم. این اتفاق آغاز شکل گیری یک قدرت جهانی است.» این یعنی اگر در گذشته، سپاه، برای آمریکایی ها و صهیونیست ها دست نیافتنی، غیر قابل پیش بینی و مبهم بود، امروز به مراتب غیر قابل پیش بینی و...

فاش نیوز - سپاه متعلق به شخص یا جناح سیاسی خاصی نیست، بلکه برآمده و متعلق به انقلاب اسلامی و نماد خودباوری ملی است. این اقدام سپاه نشان داد که «ما می توانیم» را باید در وسط میدان محقق کرد، نه در سخنرانی ها و همایش ها و جلسات.

«ماهواره نور» به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح  چهارشنبه، از ماهواره بر  3 مرحله‌ای قاصد، از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار زمین قرار گرفت. در اینجا به چند نکته درباره این اتفاق بزرگ می پردازیم:

فضایی شدن سپاه و ده نکته مهم/ وقتی سپاه برجام نانوشته فضایی را پاره کرد

1. ادغام بخش فضایی به نیروی هوایی سپاه به کمتر از یازده سال قبل ( 1388) باز می گردد. هر چند که قبل از آن نیز سپاه در حوزه موشکی سرمایه گذاری کرده بود، اما دستاوردهای این نیرو در تولید موشک، پهپاد و زمین گیر کردن پهپادهای مدرن و فوق مدرن آمریکایی و امروز هم پرتاب ماهواره به فضا، در این چند سال همه دنیا را انگشت به دهان گذاشته است.

2. این اقدام سپاه در واقع پاره کردن برجام نانوشته فضایی بود. برخی از غرب گراها  در سال های گذشته معتقد بودند که نباید آزمایشات موشکی یا پرتاب ماهواره صورت گیرد، تا برجام هسته ای نقض نشود!

3. در سال های گذشته، آمریکایی ها و صهیونیست ها هر کاری کردند تا نامی از سپاه باقی نماند، حتی آنها به عکس فرماندهان سپاه هم رحم نکردند و فرستادن عکس های فرماندهان سپاه و پیام های با مضمون سپاه در شبکه های اجتماعی خارجی ممنون شد. نمونه بارز آن در ماجرای شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ترور رسانه ای این شخصیت مقاوت توسط اینستاگرام مشاهده شد.

4. سرلشکر سلامی گفت: « امروز از آسمان زمین را نگاه می کنیم. این اتفاق آغاز شکل گیری یک قدرت جهانی است.»  این یعنی  اگر در گذشته، سپاه، برای آمریکایی ها و صهیونیست ها دست نیافتنی، غیر قابل پیش بینی و مبهم بود، امروز به مراتب غیر قابل پیش بینی و مبهم تر خواهد بود. درواقع وقتی فعالیت های  سپاه در زمین بود، دست آمریکا به او نمی رسید، حال که فضایی شده و توانایی مدیریت فراگیر تر دارد که دیگر جای خود دارد.

5. بر اساس گفته فرمانده کل سپاه، تمامی اجزای مختلف فناوری‌های پرتاب این ماهواره اعم از پرتابگر و ماهواره متکی به دانش بومی، بدون اتکا به خارج و در سایه تحریم به وجود آمده است. در واقع این ادامه همان مسیر صحیحی است که سردار حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه در مهرماه سال 96 در کنگره شهدای دانشجوی استان قم گفته بود: «اگر دورتا دور ما را حصار بکشند، باز هم تولید موشک ما متوقف نمی شود زیرا متکی بر صنعت داخلی است و مدل اقتصاد مقاومتی در بخش نظامی انجام شده است.»

حال این را مقایسه کنیم با صنعت خودروسازی کشور و یا نگاه برجامی برای اداره کشور و ببینیم تفاوت ره از کجا تا کجاست؟
 
6. سپاه، ماهواره نور را  بی‌صدا و با تمرکز آزمایش کرد و به صورت حساب شده آن را رسانه ای کرد.  شیرینی این موفّقیت هم در ذهن مردم خواهد ماند. در عوض، بعضی از مسئولین ناکارآمد کشور، بدون در نظر داشتن منافع ملی و مسائل امنیتی، از مدت ها پیش پرتاب یک ماهواره را در بوق و کرنا می کنند و برایش شوآف مجازی راه می اندازند.

7. سپاه متعلق به شخص یا جناح سیاسی خاصی نیست، بلکه برآمده و متعلق به انقلاب اسلامی و نماد خودباوری ملی است. این اقدام سپاه نشان داد که «ما می توانیم»  را  باید در وسط میدان محقق کرد، نه در سخنرانی ها و همایش ها و جلسات.

8. ارتش، سپاه و نیروهای مسلح کشور همواره نشان داده اند که برای خدمت به کشور زمان و مکان نمی شناسند. آنها پای ثابت سیل، زلزله، کرونا یا هر بلای طبیعی و غیر طبیعی هستند. اما  در بحرانی که همه جهان را منزوی کرده است، سپاه با حس وظیفه شناسی خود، دست از اقدام و تلاش بر نمی دارد. اگر این روحیه جهادی  در همه بخش های کشور تزریق شود، قطعاً مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی کشور به راحتی حل خواهد شد و همه دنیا ایران را الگوی خود قرار خواهند داد.

9. کشورهای به اصطلاح ابرقدرت جهان، هم اکنون درگیر تأمین تجهیزات پزشکی هستند. بعضی  از کشورها در حال دزدیدن ماسک از سایر کشورها  هستند. آمریکایی ها با اسلحه به خیابان ریخته اند و مشغول تظاهرات هستند. قیمت نفت آمریکا منفی شده و اقتصاد کشورهای غربی در معرض یک فروپاشی تاریخی قرار گرفته است. اما با وجود همه تحریم های ظالمانه، ایران با کمک نیروهای جهادی و مردمی توانسته است علاوه بر تأمین تجهیزات پزشکی، در کنترل و درمان کرونا به موفقیت هایی دست پیدا کند. خبر بدتر برای آمریکایی و صهیونیست ها این بود که نیروی هوافضای سپاه در این وضعیت نابسامان حاکم بر دنیا، ماهواره به فضا پرتاب کند و انقلابی جدید را جرقه بزند! در واقع پرتاب ماهواره نظامی نور، آغاز یک انقلاب در سیستم اطلاعات دفاعی ایران است و بر قدرت نظامی ایران به مراتب خواهد افزود.

10. هر چه جلوتر می رویم، به این نکته پی می بریم که فقط بخشی از قدرت نیروهای مسلح کشور هم برای رویارویی با آمریکایی ها کفایت می کند! فقط درلنگر همین یک سال گذشته، سپاه حسابی آمریکایی ها را سرگردان و گیج کرده است. زمین گیرکردن تروریست ها در سوریه، پیروزی جبهه مقاوت در منطقه، منهدم کردن پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز گلوبال هاوک و رمز گشایی از آن پس از مدت اندک، تارو مار کردن پایگاه آمریکایی ها در عین الأسد و رنگ باختن تمام سیستم های دفاعی و مخابراتی آنها در برابر قدرت سپاه، تحقیر کردن آمریکایی ها که بعد از جنگ جهانی و به این صورت سابقه نداشته است و اخیراً پرتاب ماهواره نظامی به فضا نشان از این دارد که در آینده نزدیک، تمام دنیا باید با قدرت ایران کنار بیاید.

به نقل از جهان نیوز

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi