شناسه خبر : 74352
سه شنبه 09 ارديبهشت 1399 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پزشکی در ایران چگونه به تجارت تبدیل شد

پزشکان با نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تعیین قیمت خدمات صنف پزشکی، بدون توجه به اوضاع اقتصادی دنیا و کشور، همه ساله تعرفه های خدمات پزشکی را بیشتر از میزان...

فاش نیوز -  با احترام به همه پزشکان محترمی که به سوگند پزشکی خویش وفادارند و همیشه به دنبال خدمت به انسان ها و بیماران ضعیف هستند؛ و نیز عرض ادب به محضر دولت های خدمتگذار شهید رجایی.و.. یادشان_بخیر

در وهله نخست، آموزش پزشکی از نظارت وزارت علوم جدا شده و به انحصار وزارت بهداشت در آمده است. کنترل تعداد ورودی های رشته پزشکی از طریق کنکور سراسری، توسط صنف پزشکان در این وزارتخانه و نظارت مستقیم بر عرضه و تقاضای خدمات پزشکی و به تبع آن کنترل قیمت خدمات پزشکی از جمله انحصارات این وزارتخانه است.
 
پزشکان با نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تعیین قیمت خدمات صنف پزشکی، بدون توجه به اوضاع اقتصادی دنیا و کشور، همه ساله تعرفه های خدمات پزشکی را بیشتر از میزان تورم جامعه افزایش داده اند:
 
به تفاوت تعرفه های پزشکی بین دو ماه اردیبهشت و خرداد در سال ۹۷ دقت کنید. افزایش 100 درصدی برخی تعرفه ها در یک ماه شگفت آور است!
 
پزشکان جهت عدم مقاومت فقیران جامعه در مقابل هزینه های سرسام آور پزشکی، طرحی زیرکانه! تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت را تصویب کرده اند که مردم در ظاهر فقط درصدی از هزینه های این تعرفه ها را بپردازند...!
 
اما ایده هوشمندانه دولت تدبیر و امید! و وزیر «خودت بمالش»ش و طرح تحول نظام سلامت، در واقع مخفی کردن هزینه کرد از بیت المال توسط جامعه پزشکی، با پوشش دریافت از بیمه هاست. بودجه طرح تحول نظام سلامت نزدیک یک سوم بودجه کل کشور است. (در چند سال گذشته بودجه کل کشور 200-300 هزار میلیارد ریال بوده)..!
 
یعنی یک سوم کلیه درآمد های نفتی و مالیاتی کشور تحت پوشش بیمه همگانی، بجای سازندگی کشور، صرف افزایش درآمد پزشکان با تعرفه های تعیین شده توسط خود آنها می شود! این پولشویی کثیف حاصل مافیای پزشکی به کمک تجویز آزمایش ها و اسکن های بی مورد جهت تحمیل هزینه به بیمه سلامت صورت می گیرد..
 
این شبکه با دسترسی به یک سوم بودجه کشور، قدرت رسانه ای مضاعفی بر افکار عمومی، جامعه و دولت دارد. برای نمونه همگان به خاطر دارند که با کوچکترین تهدید نظام پزشکی، حتی برنامه طنز مهران مدیری تعطیل شد.
تعجب نکنید..
 
بهانه پزشکان برای این درآمد غیرمتناسب با جامعه هم بهانه ای تکراریست: "زحمت کشیدیم فلان سال درس خواندیم، شما هم می خواندید مثل ما میلیاردی پول در می آوردید". واضح است که این بهانه برای 37 برابر بودن درآمد پزشکان نسبت به متوسط درآمد ایرانیان شاغل و حتی دانشمندان هسته ای و.. مقبول هیچ عقلانیت و سیستم حکومتی یک کشور نیست..! 
ببینید (مافیای دارو، مافیای پوشاک، مافیای چای، مافیای گوشت، مافیای برنج، سازمان نظام پزشکی، سازماندهی تعطیلی دانش پیشرفته هسته ای، و...)..!
 
به عقیده نگارنده تنها راه جلوگیری از این بهره مندی از بودجه عمومی و اجرای عدالت، خارج کردن آموزش پزشکی و همینطور خارج کردن تعیین تعرفه های خدمات پزشکی از انحصار وزارت بهداشت و بازنگری و تدوین قوانین موثر در خصوص تخلفات پزشکی است.
 
سخن بسیار است ... ما عاشق آرمان شهیدان و امام روح الله و رهبری معظم هستیم.
 
محمدرضا سابقی
کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
بمانند مطلب قاپها آنها نیز پول قاپ شدند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi