شناسه خبر : 74356
یکشنبه 07 ارديبهشت 1399 , 12:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درگذشت ۷ تن از والدین دارای چند شهید در هفته گذشته

در هفته گذشته هفت تن از والدین شهدا در کشور دار فانی را وداع گفتند. این مادران و پدران هر کدام از والدین دارای چند شهید هستند که فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

مرحوم حاج «حسن سروش» پدر شهیدان والامقام «حمیدرضا و محمدمهدی سروش» پس از سال‌ها تحمل رنج فراق دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید دانش‌آموز «حمیدرضا سروش» در سال ۱۳۴۸ در تهران متولد و با عضویت بسیجی در تاریخ چهارم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید «محمدمهدی سروش» نیز در سال ۱۳۴۷ در تهران متولد و با عضویت بسیجی در تاریخ نهم بهمن ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مرحومه حاجیه خانم «آسیه محمدی» مادر شهیدان «علی‌اکبر و محسن فامیل‌اصلانی» دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «علی‌اکبر فامیل‌اصلانی» با عضویت کادر نیروی هوایی ششم خرداد سال ۵۹ در منطقه بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید «محسن فامیل‌اصلانی» نیز در ۳۰ دی سال ۶۰ در منطقه دشت اهواز به شهادت رسید.

مرحومه حاجیه‌خانم «زیور ملاحسـینی» مادر دو شـهید «حسن و یدالله زارع‌پیشه» و جانباز ۲۵ درصد «عباس زارع‌پیشه» دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

«حسن زارع‌پیشه» اول مهر ۱۳۳۶ و یدالله ۲۵ تیر ۱۳۴۷ در شهرستان بافت چشم به جهان گشودند و به ترتیب ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در اروندرود و ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

مرحومه حاجیه خانم «رضوان شوشتری» مادر سه شهید والامقام «محمدرضا، محمدحسین و محمدطاهر موذنی»، پس از سال ها فراق، عصر جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

فرزندان این مادر صبور شهیدان «محمدرضا، محمدطاهر و محمدحسین موذنی» به ترتیب در تاریخ ۲۰ بهمن ۶۱ در منطقه فکه و عملیات والفجر مقدماتی، ۱۳ تیر ۱۳۶۵ در پایگاه شهید نجارزاده شوشتر و سوم بهمن ۱۳۶۵ در شلمچه و عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مرحومه «سکینه واعظی» مادر شهیدان «ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه جعفریان‌دهنوی»، سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ ۱۳۹۹، بر اثر کهولت سن در ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.

«شهید ابراهیم جعفریان‌دهنوی» از بنیان‌گذاران گروه مهدویون اصفهان تحت شکنجه ساواک به شهادت رسید و شهید «حسن جعفریان‌دهنوی» در راه گلپایگان در حال مأموریت توسط ساواک به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهیده «فاطمه جعفریان‌دهنوی» نیز در بهار سال ۵۶ در تبریز در محاصره مزدوران امنیتی رژیم ستم‌شاهی قرار گرفت و در حالی که ۱۷ سال بیشتر نداشت، به فیض شهادت نائل آمد. شهید «محمد جعفریان‌دهنوی» نیز در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید.

مرحوم حاج «محمد سلیمانی» پدر شهیدان والامقام «قاسم و یعقوب سلیمانی» روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ۱۳۹۹ در سن ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

بسیجی «قاسم سلیمانی» در سال ۱۳۶۱ در خرمشهر و بسیجی «یعقوب سلیمانی» در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمدند.

«حاج نبی نونچی» پدر شهیدان والامقام «محمدرضا، احمد و عبدالمجید نونچی» از شهرستان دزفول در سن ۹۰ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست.

بسیجی شهید «محمدرضا نونچی» در سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان، پاسدار شهید «احمد نونچی» در سال ۱۳۶۴ در اروندرود و شهید «عبدالمجید نونچی» در سال ۱۳۶۶ در دزفول به فیض شهادت نائل آمدند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi