شناسه خبر : 74402
سه شنبه 09 ارديبهشت 1399 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختصاص ۳۵ میلیارد اعتبار برای مقابله با کرونا توسط بنیاد

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی شهیدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز گذشته (دوشنبه) در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید پس از شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: تاکنون ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با این بیماری در مرکز و ادارات کل بنیاد استان‌ها تخصیص یافته است.

وی افزود: محتوای آموزشی لازم در زمینه بیماری کرونا نیز تهیه و در شکل‌های گوناگونی از جمله پیامک، فضای مجازی و به شکل فیزیکی در اختیار ایثارگران قرار گرفته است. همچنین، توزیع بسته‌های بهداشتی حاوی ماده ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش برای والدین معزز شهدا و جانبازان با ریسک بالا نیز در سراسر کشور توسط ادارات کل استانی بنیاد انجام شده و ادامه دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، برقراری مستمری برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد درآمد را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته اعلام کرد و تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اعتبار مناسبی به استان‌ها جهت مساعدت به جانبازان بدون درآمد و دارای مشکل مالی تخصیص داده شد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اجرای عملیات ایمن‌سازی و ویروس‌زدایی محیط کار بنیاد شهید، گفت: این اقدام به‌صورت روزانه و مستمر انجام می‌شود. همچنین بسته‌های بهداشتی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا نیز در بین کارکنان بنیاد شهید توزیع شده است.

وی ادامه داد: طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته، اسامی ۲۶۰ هزار نفر از والدین معزز شهدا و جانبازان آسیب‌پذیر جهت انجام آزمایش کرونا در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است. همچنین بیمارستان‌های ساسان، مصطفی خمینی (ره) و خاتم‌الانبیاء (ص) به همراه سایر مراکز درمانی، ضمن پذیرش بیماران با تمام امکانات، در خدمت ایثارگران هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از فعال‌سازی سامانه پیامکی ثبت اطلاعات درمانی ایثارگران خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، فاز نخست این سامانه به ثبت اطلاعات ایثارگران مبتلا یا مشکوک ابتلا به کرونا اختصاص یافته است؛ ضمن اینکه تماس‌های تلفنی مستقیم با جانبازان قطع نخاعی نیز در حال انجام است تا شرایط جانبازان عزیز از خود آن‌ها پرسیده شده و مشاوره‌های لازم در خصوص بیماری کرونا ارائه شود.

حجت‌الاسلام شهیدی از ارائه گزارش اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مقابله با بیماری کرونا به هیئت دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب‌پذیر بودن جامعه ایثارگری، اقدامات همه‌جانبه بنیاد در سطوح مختلف تا زمان رفع مشکل شیوع این بیماری در کشور ادامه خواهد داشت.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
آقای شهیدی خیلی خیلی لطف کردن از۲۳۰۰۰۰ هزار جانباز زیر۲۵٪ تنها یک درصد یعنی بقیه جانبازان ثروتمند هستند؟
بجای اینکه این‌ پولها را برای یک بار که شده بیایید تمام جانبازان حالت اشتغال کنید بره که ما از این گرسنگی نمیریم من با سی درصد جانبازی دو صعب اعصاب و روان و ترکشهای در سر مهرههای گردن شکم پهلو و اصابت گلوله به باسن وپا ی چپ توانایی راه رفتن ندارم و خانه نشین هستم و تمام امکانات برای جانبازان ۵۰درصد به بالا است نه کاری نه ماشین نه سهمیه بنزین و نه خیلی چیزها دیگه نه حق پرستاری ما با جانباز ۵ درصد چه فرقی داره بعد سی سال درد رنج مجروحیت خانه نشین و تنها درآمدم کمک معیشت ناچیز است که با دو فرزند محصل که چگونه بعضی ها دوتا حقوق بگیرن چرا من نباید حداقل حقوق حالت اشتغال بگیرم بخدا کس مرا می بینه نمی دونه خنده کنه یا گریه که با سی درصد جانبازی دو صعب العلاج و اینهمه مجروحیت کمک معیشت بگیر هستم دیگه نیازی به کمیسیون نیست هر کس ببینه متوجه میشه که چقدر فرق و تفاوت بین جانبازان قرار میدن وقتی جانباز سی درصد که اعصاب و روان خانه نشین است باید حداقل حقوق و کمک معیشت بگیر باشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi