شناسه خبر : 74489
جمعه 12 ارديبهشت 1399 , 07:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«شیرین قناری بود»؛

اکران اینترنتی بی‌ سر و صدا پس از ۹ سال

فاش نیوز- کارگردان فیلم «شیرین قناری بود» گفت: «شیرین قناری بود» از ابتدا هم مجوز نمایش داشت ولی ۹ سال توقیف ماند. هدف من ساخت فیلم انسانی بود گرچه بعد این همه مدت هنوز متوجه نشده‌ام که چرا اینقدر دیر باید دیده بشود.

فیلم «شیرین قناری بود» از جمله تازه‌‌های طرح اکران آنلاین است که به تازگی در پلتفرم‌های پخش مجازی توزیع شده است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۰ و به کارگردانی داوود توحید پرست، روایتی از علاقه‌مندی دختران ایرانی به ورزش فوتبال دارد که طی سال‌های اخیر راهی به اکران عمومی نیافته بود.

توحیدپرست در اینباره به خبرگزاری آنا گفت: «شیرین قناری بود» از ابتدا هم مجوز نمایش داشت ولی مدیران قبلی بنیاد فارابی مانع از اکرانش می‌شدند و به نوعی ۹ سال توقیف ماند. هدف من ساخت فیلم انسانی بود گرچه هنوز متوجه نشده‌ام که چرا اینقدر دیر باید دیده بشود.

وی افزود: این فیلم ۵ روز است که بدون اطلاع‌رسانی منتشر شده و بازدید خوبی داشته است. «شیرین قناری بود» را البته چندسال قبل و بعد از اعتراض من به عدم نمایش آن توسط فارابی، از طرف آنها خریداری شد. بعد از این همه سال بالاخره امکان نمایش پیدا کرد و از این بابت از مسئولین محترم فارابی و ارشاد تشکر می‌کنم.

این کارگردان همچنین گفت: الان هم برای من بار مالی ندارد اما از نظر حیثیتی بالاخره فیلمی متعلق به من است که امیدوارم خانواده‌ها را جذب کند.

لازم به یادآوری است؛ مضمون «شیرین قناری بود» به مساله ورود زنان به ورزشگاه‌‏های فوتبال نیزمی‌پردازد که احتمالا همین نکته از دلایل تعویق اکران آن بوده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: شیرین که طرفدار تیم استقلال است به دلیل علاقه شدید به فوتبال از دبیرستان اخراج می‌شود و همزمان مورد توجه شاهرخ که خواننده و پرسپولیسی است قرار می‌گیرد اما شیرین از پرسپولیسی ها نفرت دارد!  شیرین و دوستش برای تماشای بازی استقلال و پرسپولیس، با لباس پسرانه به ورزشگاه می‌روند و ….

سعیده رودبارکی، نگین معتضدی، شهراد وثوقی، مجید حاجی‌زاده، فریبا شاهسون، حمید شریف‌زاده، نازنین پیرکاری، سحر افتاده، هلیا امامی، الهه فشاری، پریسا محبی، نوشین غریبی، مریم مرزبان، علی حمودی، جاسم کرار و امید علومی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

* منبع: آنا، سینماخانه

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi