شناسه خبر : 74528
دوشنبه 15 ارديبهشت 1399 , 15:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمله توپخانه رزمندگان مقاومت به داعش در عراق

رزمندگان عراقی برای مقابله با تروریست ها و پاسخ خون شهدای مدافع حرم سامرا، دست به عملیات علیه مواضع داعش زدند.

بامداد شنبه بود که سازمان حشد شعبی خبر از حمله داعش به محورهای مختلف شهر سامرا واقع در استان صلاح‌الدین داد که البته این حمله خنثی شد. در این عملیات 13 نفر از رزمندگان حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) شهید و 20 نفر هم زخمی شدند. این یکی از بزرگ‌ترین حملاتی بود که از زمان اعلام رسمی شکست داعش در سال دسامبر 2017 (آذرماه 1397) از سوی این گروه ترتیب داده و اجرایی شد.

رزمندگان عراقی برای مقابله با تروریست‌ها و پاسخ خون شهدای مدافع حرم سامرا، دست به عملیات علیه مواضع داعش زدند. لحظات افتخار آفرین محور مقاومت در مقابله با داعش پس از چند سال دوباره در عراق تکرار شد.

بسیج مردمی عراق (الْحَشْدُ الشَّعْبی) مجموعه نیروهای شبه‌نظامی داوطلب عراقی که در سال 1394 شمسی و 2015 میلادی برای مقابله با حملات داعش به شهرهای عراق سازمان‌دهی شدند. در زبان عربی «حشد» به معنای جماعت، گروه و جمعیت است و «شعب» نیز در عربی معاصر به معنای گروهی از مردم با مشترکاتی خاص است.  این اصطلاح امروزه برای نیروهای بسیج مردمی در عراق به کار می‌رود.  این سازمان، در پاسخ به دعوت دولت عراق و آیت الله سیستانی مرجع شیعه، در نجف، در قالب نیرویی نظامی در کنار ارتش تشکیل شد.

حشدالشعبی شامل بیش از 42 تیپ است. برخی از گروه‌های سازمان دهی شده و مسلح عضو حشدالشعبی عبارتند از سازمان بدر، عصائب اهل الحق، کتائب حزب الله، قوات الشهید الصدر، حرکة النجباء، سرایا السلام، سرایا الجهاد، لواء علی الاکبر، سرایا العتبات، کتائب سیدالشهداء، کتائب التیار الرسالی، سرایا الخراسانی، سرایا عاشوراء، قوات وعدالله و فرقة العباس القتالیه.

انتهای پیام/

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi