شناسه خبر : 74536
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با هدف خفه کردن فتنه داعش در نطفه آغاز شد

عملیات بزرگ رمضان ۲ در صحرای الانبار عراق

نیروهای حشدالشعبی و ارتش عراق عملیات بزرگ «رمضان-2» را با هدف نابودی کامل هسته‌های تروریستی داعش‌، که توسط آمریکا سازماندهی و مسلح شده‌اند، آغاز کردند.

نیروهای مسلح عراق متشکل از نیروهای ارتش، حشد‌الشعبی و حشد العشایری، صبح دیروز عملیات رمضان -2 را در مناطق صحرایی استان الانبار آغاز کردند. پیش از این و چند روز قبل، عملیات «رمضان -1 » در مناطق غربی عراق به اجرا در آمده بود. هدف از عملیات رمضان -2، که در مناطق وادی حوران،‌ الحسینیات، الکعره، وادی الحلکوم تا مرزهای بین‌المللی جریان دارد، نابود ‌سازی هسته‌های داعش در مناطق صحرایی است.
به گزارش ایسنا، طبق بیانیه دولت عراق، عملیات مذکور در 9 محور و با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش آغاز شده است. هدف دولت، ارتش و حشد‌الشعبی عراق از انجام این عملیات، خنثی کردن توطئه آمریکا و خفه کردن داعش در نطفه است.
خبرها از عراق همچنین حاکی است، نیروهای حشدالشعبی توانستند حملات داعش در سه استان عراق را دفع کنند و تنها در منطقه «المدهم»، سه سرکرده داعش را به هلاکت برسانند. دیروز همچنین، دستگاه اطلاعاتی عراق هشدار داد که داعش قصد دارد در شهر بغداد دست به انفجار تروریستی بزند.
« عثمان الغانمی» رئیس‌ستاد مشترک ارتش عراق، هم دیروز به فرماندهان نظامی و امنیتی دستور تقویت و استحکام مراکز دفاعی و ایست و بازرسی را صادر کرد.
هشدار به آمریکا
«جنبش عصائب اهل حق» عراق طی بیانیه‌ای، بر مخالفت خود با حضور آمریکا و متحدانش در عراق تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است، پافشاری‌اشغالگران برای بقا در عراق، مغایر با تصمیمی است که(15 دی) به تصویب پارلمان رسیده است. بر اساس مصوبه پارلمان، نیروهای آمریکایی باید فورا خاک عراق را ترک کنند.
این جنبش در ادامه بیانیه آورده است، آمریکا گمان می‌کند که با ایجاد آشوب‌های سیاسی و حمایت از گروه‌های تروریستی، می‌تواند باور عراقی‌ها را عوض کند و آنها را وادارد حضور آمریکایی‌ها در عراق را بپذیرند.
حمایت آمریکا از داعش
«قاسم المعموری» فرمانده «لشکر 26» سازمان حشد‌الشعبی، اعلام کرد که گروه تروریستی داعش با کمک آمریکا در چند استان عراق، از جمله بابل، فعالیت خود را از سر گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، المعموری گفت که نظامیان تروریست آمریکایی با عناصر داعش همدست هستند.
وی گفت که آمریکایی‌ها و عناصر داعش در حال اجرای همان روشی هستند که سال 2014 اجرا کرده‌اند.
در سال 2014 تروریست‌های داعش با کمک آمریکا و عربستان، چهار استان دیاله، الانبار، نینوا و صلاح‌الدین را‌اشغال کرده بودند. در همین سال، سازمان حشدالشعبی نیز در لبیک به فتوای مرجعیت، شکل گرفته
است. المعموری خاطر نشان کرد، در منطقه «جرف الصخر» (60 کیلومتری جنوب بغداد)، داعش هنوز مخفیگاه دارد و بهترین دلیل آن نیز، حمله اخیر این گروه به نیروهای امنیتی است.
اواخر هفته گذشته و در جریان عملیات تروریستی عناصر داعش در منطقه «المکیشفیه» استان صلاح الدین، بیش از 40 نیروی دولتی از جمله 10 عضو حشد‌الشعبی، به شهادت رسیده‌اند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi