شناسه خبر : 74539
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دویچه وله:

سفیر آمریکا در آلمان فشار بر حزب‌الله را مدیریت می‌کند

رسانه رسمی دولت آلمان فاش کرد سفیر آمریکا در این کشور فرانسه را هم برای ممنوع کردن فعالیت‌های حزب‌الله تحت فشار گذاشته است. پلیس آلمان اخیرا به برخی مساجد و مراکز منتسب به حزب‌الله لبنان حمله کرد.
دویچه وله در گزارشی نوشت: ریچارد گرنل، رئیس موقت اداره اطلاعات ملی آمریکا و سفیر این کشور در آلمان دولت فرانسه را زیر فشار گذاشته است تا مانند آلمان حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی بشناسد و فعالیت این گروه را در فرانسه ممنوع کند.
به گزارش دویچه وله به نقل از فاکس نیوز، ریچارد گرنل، در مقام خود به عنوان رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا با امانوئل بون، مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهور فرانسه صحبت کرده تا وی را برای ممنوع کردن فعالیت حزب‌الله در فرانسه تحت فشار بگذارد.
بنابراین گزارش، گرنل همچنین درصدد است فرانسه را برای حمایت از ممنوعیت حزب‌الله در سطح اتحادیه اروپا تحت فشار بگذارد. او تا به حال چندین بار به بروکسل سفر کرده تا اتحادیه اروپا را نیز وادار به پیروی از این سیاست کند.
گزارش یاد شده برملا کرده است که فعالیت‌های سفارت آمریکا در آلمان از مدت‌ها پیش روی ممنوعیت حزب‌الله لبنان متمرکز شده بود و تیم ریچارد گرنل به صورت هفتگی برای طراحی استراتژی و استفاده از تازه‌ترین اطلاعات برای فشار به آلمان نشست برگزار می‌کرده است.
فاکس‌نیوز به نقل از ریچارد گرنل نوشته که او دو سال تمام با مقام‌های دولت و پارلمان آلمان دیدار و گفت‌وگو داشته تا آلمان را وادار به پذیرش این سیاست کند. گرنل به فاکس‌نیوز گفته «این گام یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک است و ما امیدواریم بتوانیم بقیه را نیز در بروکسل به برداشتن آن تشویق کنیم.»
دولت آلمان روز پنجشنبه گذشته گروه حزب‌الله را تروریستی اعلام کرد و دفاتر آن در آلمان را بست. آلمان، فرانسه، اتریش و اتحادیه اروپا در سال 2013 شاخه نظامی حزب‌الله را رسما یک سازمان تروریستی اعلام کرده بودند اما این ممنوعیت تا هفته گذشته شامل حال فعالیت شاخه سیاسی حزب‌الله در آلمان نشده بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi