شناسه خبر : 74543
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پخش آهنگ‌های طاغوتی در جبهه!

بی‌وجدان‌ها بعثی‌ها! عادت‌شان‌ شده‌ بود. چند دقیقه‌ قبل‌ از اذان،‌ شروع‌ می‌کردند پشت‌ بلندگوهایی که‌ در خط‌ نصب‌ کرده‌ بودند، صدای‌ کریه‌ و نخراشیده خواننده‌های‌ ایرانی‌ زمان‌ طاغوت‌ را پخش‌ می‌کردند. شاید می‌خواستند صدای‌ اذان‌ ما به‌ گوش‌شان‌ نرسد.

پخش آهنگ‌های طاغوتی در جبهه!
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حمید داودآبادی» رزمنده، جانباز و پژوهشگر دوران دفاع مقدس است که تاکنون کتاب‌های زیادی از خاطرات خود را تألیف و منتشر کرده است. وی خاطره‌ای از عملیات «رمضان» را در صفحه مجازی خود منتشر کرده که در ادامه آن را می‌خوانید:

«ما نماز می‌خواندیم، آن‌ها هم مثلاً نماز می‌خواندند. مثلاً اسم‌شان مسلمان بود، حالا رسم‌شان به کنار! ولی انگار توی همه جبهه‌ها، بخشنامه کرده بودند که موقع اذان این کار را بکنند! خب حتماً حزب بعث گفته بود که سربازان قادسیه صدام باید این‌گونه باشند.

سال ۶۰ توی جبهه گیلان‌غرب هم که بودیم، این طوری بود؛ ولی در منطقه قلاویزان مهران، بهتر صدای‌شان می‌آمد، چون فاصله‌مان کم‌تر بود و تحرک و نبرد بیش‌تر. موقع اذان که می‌شد، ظهر، مغرب و حتی صبح، هرکدام از بچه‌ها که داخل سنگر نگهبانی بود، با صدای خوش و بلند اذان می‌داد و همه را برای نماز خبر می‌کرد.

بی‌وجدان‌ها بعثی‌ها! عادت‌شان شده بود. چند دقیقه قبل از اذان، شروع می‌کردند پشت بلندگو‌هایی که در خط نصب کرده بودند، صدای کریه و نخراشیده خواننده‌های ایرانی زمان طاغوت را پخش می‌کردند. شاید می‌خواستند صدای اذان ما به گوش‌شان نرسد.

بدبخت‌ها می‌دانستند وقت نماز است؛ ولی برای این‌که به هر وسیله‌ای شده با نماز مقابله کنند، به ترانه و آهنگ و هرچه دم دست‌شان بود، متوسل می‌شدند. شاید آن‌ها این جوری بهتر نماز می‌خواندند!».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi