شناسه خبر : 74565
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 , 08:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غفلت از پتانسیل ایثارگران

بزرگترین کوتاهی برخی از مسئولان در دوره های مختلف تصدی، عدم توانایی در استفاده از بزرگترین پتانسیل جامعه ایثار و شهادت است.

فردین ملایری - عرض می کنم بزرگترین کوتاهی برخی از مسئولان در دوره های مختلف تصدی، عدم توانایی در استفاده از بزرگترین پتانسیل جامعه ایثار و شهادت است.

اگر همانگونه که در جنگ تحمیلی از بزرگترین انسجام و هماهنگی مردان بی توقع، بی ریا، متعهد، وفادار به نظام و مومن به انقلاب استفاده شده، در دوره بازسازی ها و برقراری عدالت اجتماعی هم از همان انسان ها بهره می بردند امروزه دچار این عارضه عدم مدیریت، آقازاده بازی، رانت، پول شویی، خیانت و.... نبودیم.

جانبازان عزیز بدانید ما حساب کتابی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداریم چون با میل و رغبت و رضایت خودمان در جنگ تحمیلی شرکت کردیم و همه می دانیم که هیچ اجباری در کار نبوده است. مطلب مهم و حائز اهمیت این است که چرا بعد از دفاع مقدس عناصری که جامعه ایثار گران را تشکیل می دادند به حال خود رها و آنها را به سمت تحصیل، تحقیق و کسب علوم روز جهان در قالب یک جامعه قابل اطمینان در تصدی های کلیدی سوق نداده و تربیت نکرده اند و صرفا اکتفا به درمان و کمک معیشت نموده و بخشی از این جامعه ایثار از همین کمک های معمولی هم بی نصیب بوده اند!

به هر حال الآن اینجا هستیم و تا حالا هم همان است که شهدا می خواستند و ما می خواهیم.

اما نکته این است که جایگاه سیاسی، نظامی، تمامیت ارضی، دیپلماسی و دکترین نظام جمهوری اسلامی ایده آل ما و شهدا است.

آیا سطح رضایت جامعه هدف و ایثارگران از اکرام بنیاد شهید به همین اندازه است؟

من خودم از اشخاصی هستم که بعد از جنگ در جریان تلاطم رودخانه‌های وحشتناک تورمی، گرانی، بی کسی، بی پولی ‌و از همه مهمتر بی توجهی مسئولین آنقدر زندگی ام به این طرف و آن طرف کوبیده شد تا همسرم کم آورد و به دلیل غیر منطقی از بین رفت.

سال 1381 یعنی 20 سال بعد از مجروحیتم به بنیاد شهید مراجعه کردم و بعد احراز و کمیسیون پزشکی جانباز شدم. در کنار فرزندانم مستأصل کامل از هر نظر بودم، بلافاصله کمکم کردند و بیمه، حقوق، مسکن که از خدمات اولیه بود برایم قرار دادند. (ممنون).

 حرف من این است که اگه مثل آن زمان که امثال مرا برای مقابله با دشمن آموزش دادند، آیا بعد از جنگ هم اگر به جامعه ایثارگر، آموزش عالی جهت امور محوله می دادند امروز در جامعه فاصله ای که به چشم می آید به وجود می آمد؟

 مسئولان بدانند یکی از وظایفشان از بین بردن فاصله عوام با نظام اسلامی است. خودشان توجه کنند که بین ایثارگران و آرمان های آنها فاصله نیندازند. این فرمایش حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری امام خامنه ای است و لاازم الاجراست. تعهد یک ایثارگر واقعی به نظام اسلامی و آرمان هایش هر دو پایه ریزی شده بر روی خون شهدا ست.

امکانات کشور در حد تکریم و کم کردن مشکلات و معضلات جامعه ایثارگرای وجود دارد، تسهیل این کار در حد معقول مطلوب و معمول زیاده خواهی نیست، فقط توجه و عنایت مسئولان نظام نسبت به سربازان ولایت را می طلبد.

اینستاگرام
من جانباز بابالینی هستم از شروع جنگ یکم مهر ماه پنجاه نه هشت ماه در جبهه هاجنوب کشور بودم مجروح شدم الان سی نه سال است بیمار هستم تورا به خدا کمکم کنید در صد جانبازی ام را با ماده ۸۷بدهید تورا بخدا
فاش سلام . نظرات تاریخ مصرف داره . یه روزه پاک میشه یا ...... !!!!! شدین صدا وسیما ؟ زیر ابرو زنه رو سانسور میکنه ؟ بس کن خوشتیپ بسته ! تا کجا مگه میخوایین برین ؟
به واقعیات پشت کردین ؟ فساد دیوانی بیداد میکنه میلیارد وابسته رانتی حکومت میکنه شما گیر دوخط حرفین .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi