شناسه خبر : 74588
پنجشنبه 18 ارديبهشت 1399 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای طرح «هر خانه یک پرستار»

«مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس صبح امروز در نشست رؤسای استانی دایره زنان سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس که در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهدا و خانواده‌های ایثارگران مهمترین سرمایه‌های اجتماعی ما هستند که ترویج فرهنگ مجاهدت و ایثار این عزیزان، رسالت سنگینی را بر دوش ما نهاده است.

وی افزود: ما در این مجموعه گرد هم آمده‌ایم تا فرهنگ و ارزش‌های، ارزشمندترین انسان‌ها را که در سخت‌ترین شرایط از جان خود برای دفاع از میهن و اسلام گذشتند به نسل جوان انتقال دهیم؛ لذا وظیفه بزرگی بر عهده داریم که برای آن باید سخت تلاش کنیم. در میان این عزیزان، افرادی بودند که از سه فرزند و همسر خود در راه نظام و دین گذشتند و این مسئولیت ما را دشوارتر می‌کند.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه این روزها شرایط کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تا حدودی متفاوت شده است، گفت: اگرچه هنوز این موضوع اثبات نشده است، اما این احتمال وجود دارد که شیوع این ویروس تحت تأثیر حمله بیولوژیکی باشد؛ لذا ما باید خود را برای حملات احتمالی دشمنان در آینده آماده کنیم و تمهیدات لازم را در این رابطه بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه امروز ما برای اجرای رسالت خود بیشتر از گذشته به فضای مجازی احتیاج داریم، گفت: در شرایط پیش آمده ما می‌توانیم بسیاری از فعالیت‌ها را در فضای مجازی دنبال کنیم و راهبردهای سازمان را با روش‌های جایگزین پیش ببریم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس توانستند در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا عملکرد مطلوبی از خود بروز دهند، افزود:  وفاق و همدلی ملت ایران را در مواجهه با این ویروس، همه دنیا مشاهده کرد و همین عملکرد مومنانه و انسانی باعث شد تا کشور ما 80 درصد بهبودی را داشته باشد.

وی با اشاره به دستور فرمانده معظم کل قوا مبنی بر برگزاری رزمایش خدمت مومنانه، گفت: ما نیز باید در این رابطه کار تبلیغی و اجرایی لازم را داشته باشیم و با سرمایه‌های اجتماعی که در اختیار داریم، این آمادگی را در خود ایجاد کنیم تا همواره بتوانیم در برابر بحران‌ها عملکرد مطلوب و منطبق با روحیه دفاع مقدسی داشته باشیم.

مجتهدزاده در ادامه از اجرای طرح «هر خانه یک پرستار» خبر داد و گفت: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تلاش کرده تا با تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادها این طرح آموزشی را برای سه گروه تدوین و اجرا کند تا در شرایط بحرانی بتوان از این افراد استفاده کرد.

وی در این رابطه افزود: اولین گروه پرستاران با انگیزه و پیشکسوت دوران دفاع مقدس و دومین گروه دانشجویان گروه‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری هستند که برای این طرح از آنان دعوت می‌شود. گروه سوم نیز افرادی از اقشار مختلف جامعه را در برمی‌گیرد که می‌توانند در این طرح شرکت کرده و بسته‌های آموزشی را دریافت کنند.

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi