شناسه خبر : 74609
یکشنبه 14 ارديبهشت 1399 , 13:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در آموزش مجازی؛

امتیاز منحصر به فرد انجمن سینمای جوانان ایران

فاش نیوز- معاون آموزشی انجمن سینمای جو‌انان ایران از نحوه فعالیت دفاتر این انجمن در شرایط قرنطینه و جزییات آموزش آنلاین این انجمن سخن گفت.

به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان اایران، سعید پوراسماعیلی معاون آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در مورد فعالیت‌های دفاتر این انجمن در شرایط پیش آمده گفت: فعالیت آموزش حضوری دفاتر، پیش از عید و همزمان با اعلام تعطیلی مراکز آموزش گروهی کشور، متوقف شد و دست کم تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اما این به معنی تعطیلی کامل دفاتر نیست و آنها به برخی از فعالیت‌های دیگرشان ادامه می‌دهند. در این میان تعدادی از دفاتر با بهره گیری از شبکه های مجازی فعالیت مستمری را تدارک دیده‌اند. به عنوان مثال دفاتر کرج و اهواز چند شب در هفته به صورت زنده در اینستاگرام گفتگوهای تخصصی را با کارگردان‌ها، فیلم‌برداران و سایر عوامل فعال در عرصه سینما تدارک دیده و مطالب مفیدی را مطرح می‌کنند.

پوراسماعیلی ادامه داد: از سویی دیگر برخی دفاتر مجوز دارند که به صورت محدود، کلاس‌های ناتمامشان را به صورت آنلاین برگزار کنند و در نهایت با عادی شدن شرایط، جلسات تکمیلی با حضور استاد دایر کرده و به رفع مشکلات هنرجویان بپردازند. دفاتر شهرهایی همچون اهواز، خمینی شهر، بوشهر به این شکل عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این شرایط با همه محدودیت‌ها و سختی‌هایی که به همراه داشته انگیزه و بهانه‌ای برای تدوین چارچوبی مشخص برای آموزش مجازی (آنلاین) در انجمن سینمای جوان شده است گفت: در واقع این طرح خیلی پیشتر از شیوع بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفته بود.

معاون آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: از سه سال پیش، مراحل پژوهشی و مطالعاتی طرح شروع شد و به رغم بودجه محدودی که در اختیار داشتیم بسترسازی و زمینه سازی‌ها انجام شده است. امسال هم همان‌طور که مدیرعامل محترم انجمن اعلام کردند تمرکز ما بر نهایی و عملیاتی کردن آموزش مجازی در انجمن سینمای جوانان ایران است.

وی ادامه داد: البته در مرحله نخست، آموزش مجازی را برای دوره کامل فیلم­سازی اجرا نخواهیم کرد چون نه در ایران و نه در مراکز آموزشی دنیا، سینما را به دلیل نیاز به کارگاه های عملی و تجربی، به طور کاملا مجازی تدریس نمی‌کنند. ما نیز برای شروع، دوره‌های کوتاه مدت و با موضوعات خاص و بخشی از دروس دوره فیلمسازی را ارائه خواهیم کرد.

سعید پوراسماعیلی که رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران نیز هست، تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در این مورد، امکان منحصر به فردی است که انجمن سینمای جوانان ایران با توجه دارا بودن شصت دفتر و پانزده نمایندگی در سطح کشور در اختیار دارد. بخش های تئوری آموزش‌ها را توسط بهترین استادها به صورت مجازی و متمرکز از تهران یا دفاتر نمونه کشوری ارائه می‌کنیم و سپس از هنرجو می‌خواهیم که برای گذراندن دروس عملی و کارگاهی همچون ابزار شناسی، حضور در کلاس مربی و رفع اشکال، تجربه‌های گروهی فیلم سازی و دیگر موارد به نزدیک‌ترین دفتر در استان خود یا استان همجوار مراجعه کند.

وی تصریح کرد: این امکان منحصربه‌فرد به ما این قابلیت را می‌دهد که یک عدالت آموزشی در سطح کشور ایجاد کنیم که از مزایای طرح آموزش مجازی سینمای جوان است. 

* منبع: سایت سازمان سینمایی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi