شناسه خبر : 74616
چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زینب تبریزی:

نیاز هنروتجربه به یک پردیس اختصاصی

فاش نیوز- زینب تبریزی، مستندساز معتقد است مهم‌ترین راه حل نجات فیلم‌هایی که گروه هنروتجربه به نمایش درمی‌آیند در دوران کرونا و پساکرونا، ایجاد بسترهای تبلیغاتی برای تمامی فیلم‌هااست.

تبریزی درباره اینکه برای نجات سینما هنری‌وتجربی در دوران کرونا و پسا کرونا چه باید کرد، گفت: «اگر بخواهم جواب این سوال را بدهم باید بگویم، امید بذر هویت ماست. پابلو نرودا گفته است: ممکن است افرادی بتوانند همه گل‌های شما را بچینند ، اما هیچکس نمی‌تواند از آمدن بهار جلوگیری کند. از دید من سینمای هنروتجربه حتی پیش از بحران کرونا نیز به یک ناجی نیاز داشت. با توجه به وضعیت فرهنگی و معیشتی مردم و عدم استقبال از فیلم‌های کمتر دیده شده و دیده نشده، این گروه سینمایی تنها با برخی از فیلم‌های خود طی سال موفق به حفظ جایگاه شده است وگرنه درباره باقی فیلم‌هایی که به صورت فصلی اکران می‌شود آن‌چنان توجهی نه از سوی مخاطب و نه از سوی خود این گروه سینمایی وجود ندارد. البته من کاملا معتقدم مخاطب این گروه چه طیفی از سینما دوستان هستند و توقع بالایی از استقبال عمومی هرگز نداشته و ندارم».

کارگردان «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» با اشاره به این‌که مهم‌ترین راه حل نجات فیلم‌هایی که در این گروه به نمایش درمی‌آیند در دوران کرونا و پساکرونا، ایجاد بسترهای تبلیغاتی برای تمامی فیلم‌ها با درصد و روشی عادلانه است، بیان کرد: «شاید این مورد جز وظایف این گروه سینمایی نیست و عمده فعالیت تبلیغاتی را می‌بایست تهیه‌کننده یا کارگردان انجام دهد اما همه ما به خوبی می‌دانیم، هیچ کارگردانی از پس تبلیغات سینمایی به لحاظ پرداخت نرخ سنگین هزینه‌ها و تبلیغات به شکل سنتی و درخواست از دوستان و آشنایان برای تبلیغ فیلم برنمی‌آید.هنروتجربه می‌تواند با چند بستر تبلیغات و نشر سینمایی و حتی هنرمندان و برخی اینفلوئنسرها تعاملی دوسویه داشته باشد تا امکان تبلیغات به‌صورت بسته‌های تبلیغاتی در اختیار هر فیلم حتی برای یک‌بار قرار بگیرد».

او تاکید کرد: «همچنین یکی از همیشگی‌ترین تقاضاهای ما از این گروه محترم این بوده که با اکران فیلم‌های کمتر و در بازه زمانی سه تا چهار ماهه و جدول زمان‌بندی درست امکان دیده شدن همه فیلم‌ها به شکل منصفانه بوجود بیاید».

کارگردان «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» درباره وظیفه دولت در این زمینه نیز گفت:«به هرحال لزوم کالا فرهنگی همیشه دغدغه ما بوده و چشم امید بسیاری از ما و حتی خود گروه هنروتجربه نیز به کمک دولت بوده است. اگر درآمدهای دولت به درستی تامین شود می‌توان از سازمان سینمایی یا هر بخش دولتی دیگر برای نجات این سینما به ویژه گروه هنروتجربه درخواست کمک کرد اما با توجه به بحران کرونا بهتر است دولت در سروسامان دادن معیشت مردم که خود ما هم جز آنان هستیم کمک کند».

تبریزی در پایان درباره اختصاص یک سالن ویژه در سینماها برای گروه هنروتجربه مطرح کرد: «اختصاصی یک سالن ویژه در هر سینما درخواست سالیان سال ما از گروه هنرتجربه بوده و خواهد بود. هرچند معضل با یک سالن سینمایی حل نمی‌شود. بلکه به یک پردیس کوچک با چند سالن کوچک‌تر نیاز است. البته این درخواست نیز فقط مختص تهران نیست. بسیاری از عزیزان مخاطب در شهرهای دیگر ایران نیز خواهان تماشای فیلم‌های هنروتجربه در فضا و زمانی مشخص هستند».

* منبع: هنر وتجربه

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi