شناسه خبر : 74653
جمعه 19 ارديبهشت 1399 , 23:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین سوگواره «شبیه علی (ع)» در حوزه هنری

فاش نیوز- به نقل از سپهر سوره هنر، مرشد محسن میرزاعلی دبیر نخستین سوگواره مجلس‌خوانی «شبیه علی (ع)» که همزمان با شب‌های قدر در حوزه هنری برگزار خواهد شد، درباره این رویداد گفت: سوگواره «شبیه علی (ع)» همزمان با شب‌های قدر با حضور تعدادی از نقالان و تعزیه‌خوانان برجسته کشورمان از شهرهای مختلف در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی افزود: این سوگواره در نخستین دوره برگزاری خود دارای ۶ مجلس است که شامل مجالس حضرت مسلم ابن عقیل(ع)، طفلان مسلم، شهادت حضرت حر، شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهادت امیرالمؤمنین (ع) و مجلس تعزیه بازار شام می‌شود که همه آنها از نظر مضمونی و مفاهیم با روزگار معاصر ما دارای قرابت‌اند و به یکدیگر نیز متصل‌اند.

میرزاعلی یادآور شد: برای مثال در مجلس طفلان مسلم به ظلم و ستم علیه کودکان بی‌گناه فلسطین یا در مجلس حر به توبه و بخشیده شدن اشاره می‌شود که بی مناسبت با ماه مبارک رمضان نیست؛ ولایت‌پذیری، به شهادت رساندن ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و … نیز از جمله این پیام‌ها است.

وی با اشاره به حضور تعزیه و مجلس خوانانی از شهرهایی چون تفرش، قزوین، قم، تهران، اصفهان و… بیان کرد: هر مجلس توسط یک یا دو تعزیه‌خوان پیش می‌رود؛ اساتیدی همچون اسماعیل محمدی، مرتضی صفاریان، محمد رضایی، سیدحسن گل ختمی، مجتبی حسن بیگی، امیر صفری، ابوالفضل صابری، رضا حیدری، محسن گیوه کش، حسن برکتی، عباس حیدری، سعید نبأیی، جواد فلاحتی و … از بهترین نقالان و مجلس خوانان کشور در این سوگواره حضور خواهند داشت.

مدیر دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری توضیح داد: سوگواره «شبیه علی (ع)» بدون حضور تماشاگران و با جمع محدودی از مجلس خوانان برگزار و به صورت زنده و تولیدی از آپارات و فضای مجازی حوزه هنری پخش می‌شود.

نخستین سوگواره «شبیه علی (ع)» که به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و مؤسسه سپهر سوره هنر برپا شده است، از ۲۱ اردیبهشت ماه جاری بعد از اذان مغرب و عشا در سالن اندیشه حوزه هنری آغاز شده و به مدت ۶ شب ادامه دارد.

* منبع: تسنیم، سینما خانه

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi