شناسه خبر : 74669
شنبه 20 ارديبهشت 1399 , 01:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جای خالی شاهنامه در سینما و تلویزیون؛

قسمت پنجم مستند «پاژ» محمدعلی سجادی ساخته شد

 

 

 

 

 

 

فاش نیوز- کارگردان مجموعه مستند «پاژ» با اشاره به اینکه ساخت قسمت پنجم این مجموعه به پایان رسیده است تأکید کرد جای شاهنامه در سینما و تلویزیون خالی است.

محمدعلی سجادی کارگردان و تهیه‌کننده سینما در گفتگویی با اشاره به جدیدترین فعالیت‌های خود در حوزه سینما گفت: پیش از نوروز امسال قسمت پنجم مجموعه مستند «پاژ» را به پایان رساندم، این مجموعه درباره شاهنامه فردوسی است که هیچ کس به آن توجه چندانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه قسمت پنجم این مجموعه به اسکندرنامه می‌پردازد و به زودی آماده نمایش می‌شود، توضیح داد: مجموعه «پاژ» مجموعه‌ای درباره فردوسی و شاهنامه است که به‌صورت مستند پژوهشی ساخته شده است، ما در ایران به مستندهایی این چنین بسیار نیاز داریم که متاسفانه تعداد کمی از این نوع فیلم‌ها ساخته شده است.

این کارگردان سینما بیان کرد: البته آثار مکتوب و صوتی درباره شاهنامه فردوسی زیاد داریم اما فیلم و یا مستند کمی در این مورد ساخته شده و در حوزه سینمایی و داستانی می‌توان گفت که تقریبا فیلمی در این باره ساخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ اردیبهشت، روز فردوسی است، تاکید کرد: سال گذشته در همین روزها بود که قسمت اول مجموعه «پاژ» که درباره چگونگی تدوین شاهنامه فردوسی بود در خانه هنرمندان به نمایش درآمد. قسمت دوم این مجموعه درباره بخش‌های مختلف شاهنامه است، قسمت سوم درباره «سیاوش» و قسمت چهارم درباره اسطوره بازگشت است، امیدوارم شرایط مناسبی فراهم شود تا بتوان این قسمت‌ها را نیز نمایش داد.

سجادی گفت: اینکه بدون چشمداشت مالی کاری را انجام دهیم و تنها خواسته‌مان این باشد که این فیلم را نمایش دهند اما شرایط مناسبی برای نمایش آن فراهم نمی‌شود، بسیار تلخ است.

وی تاکید کرد: بسیاری از نهادها و سازمان‌های مرتبط با سینما، برای تحقیق روی یک فیلمنامه که قرار است نوشته شود ۲۰۰ میلیون تومان پول می‌دهند آن هم فیلمنامه‌ای که معلوم نیست نوشته و ساخته می‌شود یا نه. آن وقت یک فیلمساز مانند من با همان بودجه فیلمنامه می‌نویسد و آن را جلوی دوربین هم می‌برد.

این کارگردان سینما ادامه داد: تلویزیون می‌تواند رسانه خوبی برای نمایش فیلم‌هایی از این دست باشد، اما تلویزیون در حال حاضر تمایلی به پخش فیلم‌ها و برنامه‌های خاص ندارد. البته من چندان نگران نمایش این مستندها نیستم چرا که معتقدم تولید این مجموعه باید انجام می‌شد که شد.

وی توضیح داد: البته در حال حاضر اکران فیلم‌ها بستگی به شرایط موجود دارد و نمی‌توان اعلام کرد که چه زمانی فرصت نمایش فیلم‌ها به خصوص مستندهایی از این دست فراهم می‌شود.

سجادی در پایان درباره دیگر فعالیت‌های هنری خود گفت: همچنین با توجه به اینکه در قرنطینه خانگی هستیم، تعدادی نقاشی با موضوع کرونا کار کرده‌ام و هنوز هم مشغول آن هستم، همچنین سعی می‌کنم براساس شاهنامه یک یا دو کار را آماده کنم.

* منبع: مهر، سینماسینما

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi