شناسه خبر : 74670
شنبه 20 ارديبهشت 1399 , 01:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از گل‌علی بابایی تا ابراهیم حاتمی‌کیا

پرتره «اصغر نقی‌زاده» از خاکریز جنگ تا «اصغر» سینمای جنگ

naghizadeh1

 

فاش نیوز- مستند پرتره «اصغر نقی‌زاده» از مرور خاطرات خاکریزهای واقعی جنگ شروع می‌شود و به شکل گیری شخصیت «اصغر» در سینمای جنگ از نگاه همرزمان و سینماگران خاتمه می‌یابد.

محسن نقی‌زاده کارگردان مستند پرتره «اصغر نقی‌زاده» از سری مستندهای در حال ساخت «مرکز مستند سوره» حوزه هنری در گفت‌و‌گو با سوره سینما عنوان کرد: ساخت این مستند در اوایل سال ۹۸ توسط خودم به مرکز مستند سوره پیشنهاد شد و سپس با استقبال مسئولین طی محصولی مشارکتی با شبکه مستند شروع به ساخت شد.

وی افزود: بخش های زیادی از گفت و گوهای مستند با اصغر نقی زاده فیلم برداری شده و فقط بخش قابل توجهی از فیلمبرداری در شهرک سینمایی دفاع مقدس باقی مانده است .

وی تشریح کرد : بعد از خود شخصیت اصلی مستند ، گفت و گو با دو دسته دیگر شامل همرزمان مذکور و سینماگران ، محور اصلی این مستند است که در دسته اول گفت و گو با مهم‌ترین همرزمان وی یعنی گل‌علی بابایی نویسنده معروف و جواد علی گل همرزم تبلیغات لشکر ۲۷ رسول ا… انجام شده و از گروه سینماگران ، فرهاد توحیدی نویسنده شخصیت وی در «گاهی به آسمان نگاه کن» از دیگر مصاحبه شونده هاست .

naghizadeh2

نقی زاده همچنین توضیح داد : سایر مصاحبه شونده های بخش سینمایی ابراهیم حاتمی کیا ، کمال تبریزی و رضا کیانیان هستند که هماهنگی های لازم با آنها صورت گرفته و تا قبل از جشنواره فیلم فجر به دلیل ترافیک کاری آنها مصاحبه را انجام ندادیم و در حال حاضر نیز فیلم برداری مستند به خاطر شیوع بیماری کرونا متوقف شده است و به محض اعلام پایان فاصله گذاری اجتماعی فیلمبرداری را از سرخواهیم گرفت .

وی در پایان گفت : ما فقط ۴جلسه از فیلم برداریمان باقی مانده و قرار است این مستند در مسیر کلی خود از بخش خاطرات و حضور اصغر نقی زاده در خاکریزهای جنگ شروع شود و به شکل گیری کاراکتر «اصغر» در سینما بپردازد.

عوامل مستند پرتره «اصغر نقی‌زاده» عبارتند از: تهیه‌کننده: یاسر فریادرس، نویسنده و کارگردان: محسن نقی‌زاده، مشاور فیلمنامه : حمید اکبری ، مدیر تصویربرداری: امیرصادق محمدی ، دستیاران تصویر : حسین صفرزاده، علی صدرالدینی، محمدرضا ارشدی .

مستند پرتره «اصغر نقی‌زاده» یکی از تولیدات در حال اتمام مرکز مستند سوره حوزه هنری در سال ۹۸-۹۹ است .

* منبع: سوره سینما

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi