شناسه خبر : 74677
شنبه 20 ارديبهشت 1399 , 08:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جبهه‌های سلامت؛ جلوه‌هایی دیگر از دفاع مقدس است

به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر؛
جمعیت هلال احمر، هم در روزگار جنگ و جهاد و دفاع مقدس همرکاب با مردم و رزمندگان در جبهه‌های جنگ حاضر بودند و هم در روزگار صلح ضامن سلامت و تندرستی هم‌میهنان‌مان بوده و هستند.

جبهه‌های سلامت؛ جلوه‌هایی دیگر از دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ از راه رسید. روزی برای پاسداشت جان برکفان عرصه دفاع در جبهه‌های سلامت و تندرستی. به راستی این روز را باید به پزشکان و پرستاران و کلیه کسانی که در کادرهای درمانی پزشکی هلال احمر کشورمان دوشادوش دیگر جان برکفان مشغول به دفاع از حریم امن سلامت و تندرستی هم میهنانمان هستند، تبریک و تهنیت گفت.

جمعیت هلال احمر، از جان گذشتگانی هستند که در هنگام بروز اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی همانند سربازان وظیفه درکنار آسیب دیدگان حضور می‌یابند. ایثار و فداکاری جمعیت هلال احمر کشورمان در طول تاریخ تاسیس این موسسه غیر انتفاعی مثال‌زدنی است. همین جمعیت هم در روزگار جنگ و جهاد و دفاع مقدس همرکاب با مردم و رزمندگان در جبهه‌های جنگ حاضر بودند و هم در روزگار صلح ضامن سلامت و تندرستی هم‌میهنان‌مان بوده و هستند.

جمعیت هلال احمر کشورمان در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا بار دیگر اثبات کردند که همواره در خط مقدم جبهه سلامت حاضر و حضور دارند. بسیاری از نمایندگان این جمعیت در طول شیوع ویروس کرونا با حضور در برخی از برنامه‌های سیما از فعالیت‌ها و جانفشانی‌های‌شان گفتند. چه بسا از افراد این جمعیت بزرگ که خود به کرونا مبتلا شدند ولی مدافع سلامت دیگران بودند. چه بسا از کادرهای درمانی این جمعیت که در راستای درمان بیماران یا پیشگیری و ضدعفونی‌سازی اماکن و معابر، خود مبتلا به بیماری شده‌اند و حتی جان خود را تقدیم نکرده‌اند. شهید نامیدن این بزرگواران در جبهه‌های سلامت اقدامی به حق و درخورشان بود.

به راستی نامگذاری فقط یک روز از تقویم ملی کشورمان که در هر حادثه‌ای چه در هنگام کرونا و چه در سیل و زلزله و دیگر وقایع و بلایا در خط مقدم هستند، کوچک‌ترین سپاس و تشکر نیز شاید به شمار نیاید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi