شناسه خبر : 74704
یکشنبه 21 ارديبهشت 1399 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری جلسه بررسی مسائل حقوقی همسران شهدا

جلسه بررسی مسائل حقوقی همسران شهدا، به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.

جلسه بررسی مسائل حقوقی همسران شهدا با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی و جمعی از همسران شهدا، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه خانم «فارسی» رئیس کارگروه «سروقامتان صبور» (همسران شهدا) مسائل و مشکلات حقوقی که خانواده شهدا به خصوص همسران با آن مواجه هستند را مطرح کرد.

همچنین حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» نیز بعد از استماع مطالبات همسران شهدا، با بیان اینکه تفاوت جامعه ما با دیگر جوامع در وجود ولی فقیه به‌عنوان جانشین امام زمان (عج) است و ایشان مقدمات حکومت عدالت‌گستر امام زمان (عج) را در جامعه فراهم می‌کنند، اظهار داشت: روا نیست که در چنین جامعه‌ای احقاق حقوق نشود؛ وقتی قانون، حقوقی را با تایید شورای نگهبان تصویب می‌کند، عمل به آن در نظام جمهوری اسلامی واجب است.

وی افزود: پیگیری همسان‌سازی حقوق و مطالبات همسران شهدا از مسئولین، مصداق بارز امر به معروف و سرباز زدن از این وظیفه، حرام شرعی است.

نوروزی بر لزوم ارائه مسائل حقوقی و مطالبات همسران شهدا در مجلس تاکید و خاطرنشان کرد: پیش‌نویس مطالبات باید برای پیگیری از مسئولین ذی‌ربط در مجلس تهیه شود.

انتهای پیام/ 141

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi