شناسه خبر : 74711
یکشنبه 21 ارديبهشت 1399 , 14:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وابستگان شهدا می‌توانند تحت پوشش خدمات درمانی و دریافت مستمری قرار بگیرند

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی شهیدی» با اشاره به دریافت حقوق و یا مستمری توسط والدین و فرزندان شهدا، گفت: از وابستگان دیگر شهدا اگر کسی دارای مشکل ناشی از محجوریت باشد، با تأیید کمیسیون ویژه می‌تواند تحت پوشش خدمات درمانی و همچنین دریافت مستمری قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی شهیدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (شنبه) در مراسم رونمایی از سیستم ویدئو کنفرانس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن تشریح شرایط اعتباری بنیاد شهید و تخصیص منابع، به بروز سیل در برخی استان‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: پس از بارندگی‌های اخیر، شاهد وقوع سیل در سطح برخی شهرستان‌ها بودیم. مدیران بنیاد در استان‌ها و شهرستان‌های سیل‌زده باید بررسی‌های لازم را انجام دهند تا در صورت آسیب دیدن ایثارگران در این حوادث، اقدامات لازم برای کمک به آنان انجام شود.

وی با بیان اینکه اسناد هزینه‌ای درمان ایثارگران تا پایان اسفندماه ۱۳۹۸ تسویه و پرداخت شده است، افزود: اگر موردی از اسناد هزینه پزشکی مربوط به سال ۱۳۹۸ باقی مانده است، سریعاً به مرکز منعکس شده تا پرداخت‌ها هرچه سریع‌تر انجام شود.

معاون رییس جمهور تأکید کرد: تاکنون تعدادی از جانبازان فاقد درآمد و دارای مشکل شناسایی شده‌اند و کمک معیشت به آنان پرداخت می‌شود و از مدیران کل بنیاد در استان‌ها می‌خواهیم اگر مورد دیگری از این عزیزان در سطح استان وجود دارد، مورد شناسایی قرار دهند. همچنین مدیران کل می‌توانند از ظرفیت ایجادشده از طریق حکمت کارت، به ارائه خدمات معیشتی به ایثارگران استفاده لازم را داشته باشند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه عزیز فرصت خوبی است تا در حوزه فعالیت‌های ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت، فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد و مدیران کل استانی بنیاد نیز می‌توانند در این مسیر از ظرفیت‌های موجود در استان خود به خصوص در حوزه رسانه و صدا و سیما استفاده کنند.

حجت‌الاسلام شهیدی پس از استماع نظرات، پیشنهادات و سؤالات مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق ویدئوکنفرانس، به موارد مطرح شده پاسخ داد و گفت: کادر پزشکی و درمانی که در مدت اخیر در حال درمان بیماران کرونایی بودند و خود بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند، به عنوان شهید خدمت شناخته می‌شوند.

وی افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شامل والدین معظم شهدا یا مستقیماً حقوق و یا مستمری دریافت می‌کنند. فرزندان شهدا نیز یا شاغل هستند و یا مستمری دریافت می‌کنند. از وابستگان دیگر شهدا اگر کسی دارای مشکل ناشی از محجوریت باشد، با تأیید کمیسیون ویژه می‌تواند تحت پوشش خدمات درمانی و همچنین دریافت مستمری قرار بگیرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi