شناسه خبر : 74726
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدافعان سلامت در امتداد راه مدافعان حرم

 

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ احسان یعقوبی؛ بیش از دو ماه است که کشور ما با ویروس منحوسی به نام کووید- ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند و این ویروس به‌طور تقریبی روزانه جان ۸۰ نفر از ایرانی‌ها را گرفته است و وضعیت تا جایی پیش رفت که مراکزی که تجمع در آن‌ها بالا بود، تعطیل شد و به‌طور کلی می‌توان گفت که شیوع ویروس کرونا در این دو ماه منجر به تعطیلی کشور شد.

در ایام کرونا و زمانی که هر فردی سعی در این دارد که در خانه بماند و به نوعی با دور شدن از مراکز پرخطر احتمال ابتلا به این بیماری را ضعیف کند، اما افرادی هم هستند که با تلاش شبانه‌روزی در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها با خطر انداختن جان خود به بیماران کرونایی رسیدگی می‌کنند.

رشادت، شجاعت و از همه مهمتر داشتن روحیه ایثار و ازخودگذشتگی که بین این افراد وجود دارد، منجر به این شد تا به آن‌ها لقب مدافعان سلامت داده شود و در حقیقت هم همین‌گونه رقم خورد. در این مدت تعدادی از پرستاران و پزشکان که در خط مقدم مقابله با کرونا بودند، جان خود را برای نجات دیگر انسان‌ها از دست داده و به شهادت رسیدند. اما نکته مهم اینجاست که چطور در کشور‌هایی نظیر آمریکا که خود را حامی حقوق انسان‌ها معرفی می‌کند، پرستاران و پزشکان از ترس جانشان، اقدام به فرار از مراکز درمانی می‌کنند. به‌طوری که دولت آمریکا تصمیم به مجازات این افراد گرفت.

این درحالی است که نمونه‌های مختلفی از ایثار و فداکاری را در تاریخ کشورمان شاهد بودیم و این روحیه در اقشار مختلف مانند آتش‌نشانان، مأموران ناجا و حالا هم کادر درمانی به وضوح نمایان است. وجود این روحیه در کشور و نبود روحیه ایثار در کشور‌های غربی به این دلیل است که اغلب کشور‌های غربی بر پایه مسائل مادی برنامه‌های خود را پیش می‌برند، اما کشور ما مبتنی بر آموزه‌های دینی است. همین ویژگی منجر به این شده تا افراد در مواقع بحرانی، برای نجات جان هموطنان، جان خود را از دست دهند.

این ویژگی را در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز به وفور شاهد بودیایامم؛ دورانی که رزمندگان اسلام برای مقابله با دشمن تا دندان مسلح بعثی چه رشادت‌هایی که از خود نشان نمی‌دادند و به گفته افرادی که آن دوران را درک کردند، رزمندگان برای رسیدن به شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و در واقع همین روحیه هم بود که زمینه‌های پیروزی رزمندگان اسلام را فراهم می‌کرد؛ بنابراین استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس در مواقع بحرانی همواره به کمک نه تنها کشور ما بلکه کشور‌های منطقه و مسلمان مانند سوریه آمده است.

کشور‌های غربی وقتی از رسیدن پیام انقلاب و دوران دفاع مقدس به کشور‌های منطقه هراس پیدا کردند، در سال‌های گذشته با تشکیل گروه تکفیری داعش و حمله به سوریه و عراق به‌دنبال ضربه زدن به کشورمان بودند، اما با بصیرت و تدابیری که رزمندگان و فرماندهان داشتند، جوانی انقلابی برای دفاع از حرم اهل بیت به این کشور‌ها رفتند و اگر رشادت‌های این عزیزان که بعد‌ها با عنوان مدافعان حرم از آن‌ها یاد شد، نبود، امروز شاهد چنین امنیت پایداری در کشور نبودیم.

مدافعان حرم بدون چشم‌داشت و فقط برای رضای خدا با دشمنان تکفیری جنگیدند و نتیجه آن هم تأمین امنیت منطقه بود. هم‌اکنون نیز مدافعان سلامت با بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس و دورانی که مدافعان حرم به‌صورت گسترده در جنگ با تکفیری‌ها بودند، توانسته‌اند به نبرد و مقابله با معضلی به نام کرونا بروند و اگر این عزیزان نبودند، قطعاً آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در کشور ما نیز مانند کشورهای غربی بالا بود؛ بنابراین همه ما باید قدردان افرادی باشیم که راه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم را امروز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ادامه می‌دهند و برای نجات جان هموطنان دست به هر کاری می‌زنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi