شناسه خبر : 74734
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 , 13:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ادامه توزیع بسته های حمایتی میان نیازمندان اهل سنت افغان

مرحله سوم پویش ۱۴۴۱ همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) میان اتباع افغانستانی اهل سنت تهران توزیع شد.

پویش 1441 هم‌افزایی فعالیت 10 گروه جهادی و مؤسسه بین‌المللی و خیریه است که در نظر دارد تا در طول ماه مبارک رمضان با توسل بر تجربه فعالیت‌های جهادی، خانواده‌های نیازمند و محرومانِ آسیب‌دیده از بحران کرونا را شناسایی کند و تعداد 1441 بسته ارزاق و اقلام بهداشتی به دست آنان برساند. این کار به موجب هم‌افزایی فعالیت‌های جهادی، جلوگیری از پراکندگی توزیع بسته‌های ارزاق و در نتیجه کمک به تعداد بیشتری از نیازمندان حاشیه شهرها صورت گرفته است. نام پویش هم با توجه به ماه رمضان سال 1441 هجری قمری انتخاب شده است.

این پویش بزرگ مردمی شامل همکاری 10 گروه جهادی و مؤسسه و خیریه فعال جهادی از جمله گروه جهادی خادمان حضرت زهرا(س)، مؤسسه بین‌المللی دیدبان عدالت، گروه جهادی شهید شریف واقفی، موکب دانشجویان جهان اسلام، گروه جهادی مدافعان ولایت، هیئت زمینه‌سازان ظهور، قرارگاه جهادی محیا، گروه جهادی معراج، گروه جهادی همنوا و خیریه شهید ابراهیم هادی است.

پویش مردمی 1441 در مرحله نخست اقدامات خود، در نخستین روز از ماه مبارک رمضان 110 بسته حمایتی را میان خانواده‌های نیازمند گلحصار باقرشهر توزیع کرد. این 110 بسته به ارزش 400 هزار تومان توزیع شد.

مرحله دوم آن با بسته بندی و توزیع 450 بسته حمایتی ادامه پیدا کرد. مرحله سوم پویش نیز روز گذشته، 20 اردیبهشت ماه 1399 مصادف با نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) میان اتباع افغانستانی اهل سنت تهران توزیع شد. این کار با حمایت ستاد نمازجمعه اهل سنت و با توزیع 100 بسته انجام شد.

گروه‌های جهادی ,

گروه‌های جهادی ,

400 بسته حمایتی دیگر نیز در روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان، توسط جهادگران بسته بندی و توزیع خواهند شد. این توزیع تا عید فطر ادامه خواهد داشت.

این بسته های حمایتی شامل برنج، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، تن ماهی، حبوبات کامل، چایی و... و بسته بهداشتی شامل مایع دستشویی و ژل ضدعفونی کننده است  که در مناطقی همچون گلحصارباقرشهر، مرتضی گرد و حومه ورامین میان همه نیازمندان ایرانی و افغانستانی و شیعه و سنی توزیع می شود.

مهمترین نقطه قوت این پویش قبل از کمک به نیازمندان، هم افزایی گروه های جهادی فعال در تهران است. این هم افزایی باعث بالا رفتن کیفیت و سرعت کار شده و نظم و انسجام خوبی به فعالیت های جهادی داده است. هرچند این پویش به منظور کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان ایجاد شده است اما تصمیم مسئولین گروه های جهادی بر تداوم این هم افزایی در سایر فعالیت های جهادی در طول سال است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi