شناسه خبر : 74774
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 , 09:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترامپ عصبانی است چون ایران تحریم‌ها را زیر پا گذاشت

آمریکا درست همان زمانی که در حال اعمال فشار حداکثری بود، در مقابل ایران غافلگیر شده است.
روزنامه آسیا تایمز در این باره خاطرنشان کرد: تداوم سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ به نظر می‌رسد راهی برای منحرف کردن توجه‌ها از پرداختن به شکستش در مقابله درست با کرونا باشد. آنچه واشنگتن را برآشفته کرده، این است که ایران با وجود فشار حداکثری آمریکا طوفان کرونا را از سر گذرانده است. این مسئله بیش از همه ترامپ را عصبانی کرده است.
ترامپ در هفته قبل در توییتی از دستور خود به نیروی دریایی آمریکا برای شلیک و نابودسازی هر شناور مسلح ایرانی که برای کشتی‌های آمریکایی مزاحمت ایجاد کند، خبر داد. چنین سخنانی تلاش برای منحرف کردن توجه‌ها از پرداختن به ناکارآمدی وی در مقابله درست با کروناست.
واکنش ایران به توئیت ترامپ، تحقیرآمیز بود و سخنگوی نیروهای مسلح این کشور گفت: «آمریکایی‌ها به جای زورگویی برای نجات نیروهای خود که به کرونا مبتلا شده‌‌اند، تلاش کنند.» پس از آن ایران فیلمی را از هشدار سپاه به یکی از ناوهای آمریکایی در پی نزدیک شدن آن به آب‌های ایران منتشر کرد.
ترامپ اصلا نباید اکنون که متحدان عربش همگی برای مقابله با کرونا گرفتار هستند و تعداد زیادی از ملوانان آمریکایی به این بیماری مبتلا و در بنادر مختلف جهان قرنطینه شده‌اند، به جنگی نظامی در خاورمیانه فکر کند.
آن‌چه واشنگتن را برآشفته کرده، این است که تهران با وجود فشار حداکثری آمریکا طوفان کرونا را از سرگذرانده است. این را در اظهارات توام با عصبانیت مقامات ارشد آمریکایی به روشنی می‌توان دید.
دولت آمریکا حتی تقاضای ایران برای دریافت وام 5 میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول با هدف مبارزه با کرونا را رد کرد.
با این وجود اقدام ایران به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی که همه بخش‌های آن ساخت دانشمندان ایرانی بود، دولت ترامپ را غافلگیر کرد. پیامی که در پس این موفقیت‌ نهفته بود این است که تحریم‌ها مانعی برای پیشرفت ایران نخواهد شد.
روشن است که ترامپ دیگر گزینه‌ای ندارد. حالا پس از چند ماه، معلوم شده که صدور دستور ترور ژنرال سلیمانی نیز خطایی فاحش بوده است. ترور وی نه موقعیت ترامپ را در انتخابات تقویت کرد و نه عزم ایران و موقعیت این کشور را در عراق سست؛ بلکه بر سرسختی ایران افزود.
دستگاه دیپلماسی ایران که در دو ماه گذشته فعالیت زیادی نداشت، اکنون با عبور از بحران کرونا فعال‌تر شده است. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به دمشق رفت و در آن‌جا بر پایداری در حمایت از مقاومت تاکید کرد. سرلشگر قاآنی نیز به بغداد سفر کرد. سیاست ایران در قبال افغانستان نیز فعال‌تر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi