شناسه خبر : 74805
پنجشنبه 25 ارديبهشت 1399 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ دندان‌شکن به ائتلاف سعودی در شمال غرب استان البیضاء

پیروزی های راهگشا+ نقشه و عکس

رزمندگان یمنی (2).jpg

نیروهای یمنی عملیات گسترده‌ای را در شمال غرب استان البیضاء برای بازپس‌گیری مناطق تازه از دست رفته آغاز کرده‌اند و در تلاش هستند راه را برای پیشروی در جنوب استان مارب هم باز کنند.

پس از حملات گسترده نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب شرق، شمال و شمال غرب استان البیضاء (حومه شرقی مکیراس، ناطع و محور جنوبی قانیه) ، رزمندگان یمنی عملیاتی را برای بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده انجام دادند.

نیروهای یمنی در گام نخست حومه شرقی منطقه مهم و راهبردی مکیراس (دروازه شرقی مرکز استان البیضاء) را از اشغال نیروهای تحت فرمان ائتلاف سعودی خارج کردند و در ادامه عملیاتی را برای تسلط دوباره بر مناطق تازه از دست رفته در محور جنوبی منطقه «قانیه» در شمال غرب استان البیضاء ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند مناطق «شبکه حوران و الیسبل» را از لوث وجود نیروهای ائتلاف پاکسازی و به کنترل دربیاورند و مواضع را در این نقاط تثبیت کنند.

اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در ادامه عملیات پاکسازی مناطق جنوبی «قانیه» در شمال غرب استان البیضاء (هم مرز با جنوب استان مارب) حملات جدیدی را علیه نیروهای مزدور سعودی انجام دادند و پس از درگیری های گسترده توانستند مواضع را در منطقه «الحمه» نیز تثبیت کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در جریان عملیات در این محور همچنین موفق شدند در منطقه «الغول» پیشروی کنند و خود را به حومه غربی منطقه «الخلیقه» برسانند؛ در حال حاضر درگیری ها در محور «الخدار» ادامه دارد.

از سویی دیگر، رزمندگان یمنی دور جدیدی از حمللات را از حومه جنوبی غرب منطقه قانیه (غرب منطقه الحمه) آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند منطقه «الحمه السوداء» را به کنترل درآورند و ارتباط نیروهای ائتلاف سعودی را در جاده «ردمان - قانیه» قطع کنند.

با پاکسازی های صورت گرفته ارتباط مزدوران سعودی از محور غربی قانیه هم مسدود شده است؛ پیشروی نیروهای یمنی در محور جنوب منطقه قانیه (شمال غرب استان البیضاء) و پاکسازی مناطق اشغالی نخستین بار پس از سال ۲۰۱۷ است به دست آمده که یک موفقیت چشمگیر محسوب می شود.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، نیروهای یمنی درصدد هستند منطقه مهم و راهبردی قانیه را از اشغال نیروهای مزدور ائتلاف سعودی خارج کنند و امنیت را به مناطق شمال و شمال غرب استان البیضاء بازگردانند.

اگر نیروهای یمنی گام نخست را محکم بردارند و منطقه قانیه را در جنوب استان مارب پاکسازی کنند، راه از این محور برای ورود به مرکز استان مارب نیز باز می شود و توازن قدرت و معادلات میدانی به طور کامل تغییر می کند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان عملیات پاکسازی مناطق اشغالی در جنوب منطقه قانیه شماری زیادی از نیروهای مزدور سعودی کشته و زخمی شدند؛ نام چند فرمانده میدانی از جمله «شایع بحیج المرادی، زیاد علوی الرصاص، شیخ علی الثابیتی، یعاد السفی المرادی و...» در لیست گشته شدگان دیده می شود.

به گفته منابع میدانی، شماری زیادی از فرماندهان میدانی ائتلاف سعودی در خط مقدم و دوم جبهه قانیه در جریان درگیری ها به هلاکت رسیده اند یا متواری شده اند و همین مسئله منجر به فروپاشی خطوط دفاعی عناصر مزدور در میدان نبرد شده است.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در مجموع از محور جنوب و جنوب غرب (الحمه و الحمه السوداء) در تلاش هستند به سمت قانیه پیشروی کنند و این منطقه مهم را در جنوب استان مارب به طور کامل پاکسازی کنند؛ اگر این منطقه از اشغال خارج شود، نیروهای یمنی محور جدیدی را برای پیشروی به سمت مرکز استان مارب باز خواهند کرد.

در حال حاضر، رزمندگان یمنی از محور «صرواح» در غرب استان مارب و محور شمالی پایگاه ماس در بخش «مجزر» تلاش می کنند به سمت مرکز استان مارب پیشروی کنند و پاکسازی منطقه قانیه  در شمال غرب استان البیضاء هم به معنای بازگشایی مسیر جدید است که می تواند ضربه مهلکی و محکمی را به نیروهای ائتلاف سعودی وارد آورد.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi