شناسه خبر : 74846
یکشنبه 28 ارديبهشت 1399 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح ملی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح ملی برکزار می‌شود، گفت: همه ما باید نسبت به برگزاری این مراسم اهتمام داشته باشیم و کار را با جدیت دنبال کنیم؛ چون هر آنچه که امروز داریم و به آن افتخار می‌کنیم متاثر از دفاع مقدس و فرهنگ منبعث از آن است.

 

برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مقیاس ملی/ جهاد مؤمنانه‌ در ایام شیوع کرونا جلوه‌هایی از ارزش‌های ناب دفاع مقدس استسردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (شنبه) در نشست رؤسای ستادهای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای کشوری که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس در سال جاری اظهار داشت: مطابق دستورالعمل مصوب هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ابلاغیه ریاست محترم ستاد کل نیرو‌های مسلح به کلیه سازمان‌های لشکری و کشوری، مقرر شده است تا در سال ۱۳۹۹ برنامه‌های ویژه‌ گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مقابله با آن گفت: ما باید در برگزاری مراسمات اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یا بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برنامه‌هایمان را برگزار کنیم.

سردار کارگر همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته بهداشت و درمان را در ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس داد و افزود: این کمیته می‌تواند با مسئولیت مسئولان وزارت بهداشت نحوه برگزاری مراسمات گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را مطابق با اطلاعات مناطق و یا براساس پروتکل‌های بهداشتی بررسی کند و نظارت لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کار ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس تعطیل‌ناپذیر است، افزود: همه ما باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشیم و کار را با جدیت دنبال کنیم؛ چون هر آنچه که امروز داریم و به آن افتخار می‌کنیم متاثر از دفاع مقدس و فرهنگ منبعث از آن است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به مطالبه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی و درخواست از هنرمندان که همچون شهید آوینی با گفتار و نوشتار و کار‌های هنری و نمایشی، جزئیات جهاد عظیم مردمی را در مقابله با ویروس کرونا به ثبت برسانند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا این «حرکت جهادی، عظیم و افتخارآمیز» که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی جلوه‌ای از فرهنگ اسلامی ـ ایرانی بود را با روایتگری عمیق در تاریخ ثبت و ماندگار کنیم.

وی با بیان اینکه خدمات مؤمنانه مردم به یکدیگر در مواجهه با ویروس کرونا متاثر از فرهنگ ایثارگری دفاع مقدس است، ادامه داد: البته انجام کارهای فرهنگی و ثبت این وقایع ارزشمند نباید با شتابزدگی همراه شود؛ چراکه کار سطحی ما را از اهداف دور می‌کند، لذا باید با سرعت یک کار اصیل و ریشه دار را انجام دهیم.

سردار کارگر با اشاره به استخراج گنجینه عظیم دفاع مقدس، گفت: تاکنون فعالیت‌های زیادی در این عرصه انجام شده است، اما آنچه که مشخص است، موضوع دفاع مقدس عرصه فعالیتی گسترده‌ای را می‌طلبد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، دفاع مقدس ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال جا برای کار دارد و این بیانگر گستردگی و اهمیت پرداختن به این موضوع است که تمامی دستگاه‌ها باید خود را نسبت به آن موظف بدانند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس در سطح جامعه اسلامی ایران همچنان جاری و ساری است، گفت: همین کمک‌رسانی‌ها، امدادگری‌ها و ایثارگری‌ها و صحنه‌های زیبایی که در حوادث طبیعی رقم می‌خورد همه متاثر از فرهنگ دفاع مقدس است، این جهاد مومنانه‌ای که در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در جامعه شکل گرفته و ما مشاهده می‌کنیم جلوه‌هایی از ارزش‌های ناب دفاع مقدس است که امروز به شکل دیگری نمایان شده است.

سردار کارگر با بیان اینکه جوانان جامعه ما با ارزش‌های دفاع مقدس پیوندی ناگسستنی دارند، افزود: در سال گذشته بیش از ۷ میلیون زائر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس سفر کردند که حدود ۸۰ درصد این افراد را جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می دادند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: بنای ما در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس اینست تا یک جشن بزرگ را در مقیاس ملی برگزار کنیم و در این جشن بزرگ همه دستگاه‌ها، نهادها، وزارتخانه ها و سازمان های کشوری و لشکری باید تلاش کنند تا از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت، خانواده های ایثارگران تجلیل کنند، و این تجلیل حتی می‌تواند با ارسال یک لوح تقدیر و یک تماس تلفنی یا تماس تصویری انجام شود تا ضمن رعایت موارد بهداشتی مسئولیتمان را نیز انجام داده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه پیروز اصلی دوران دفاع مقدس ملت بزرگ ایران هستند، گفت: تجربه نشان داده است هر جایی که همراهی مردم را به دنبال داشته‌ایم، به موفقیت و پیروزی دست یافته‌ایم و امروز نظام ما به پشتوانه همین مردم به موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و بین‌المللی دست یافته است.

سردار کارگر با بیان اینکه ما سیاست‌های کلی را به دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه در حوزه برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ابلاغ کرده‌ایم، افزود: همه شما می‌توانید در حوزه برگزاری هر چه با شکوه تر این جشن ملی در سازمان‌های خود آتش به اختیار عمل کرده و برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنید و ما نیز به عنوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام آمادگی می‌کنیم تا شما را در اجرای برنامه‌های تدوین شده یاری کنیم.


وی افزود: همانطوری که بارها اعلام کرده‌ایم دفاع مقدس منحصر به فرد یا گروه خاصی نیست، همه اقشار، گروه‌ها، احزاب، ادیان، اصناف و... در دوران دفاع مقدس سهیم هستند و لذا همه دستگاه‌ها، نهادها و اقشار جامعه باید در برگزاری جشن ملی چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز نقش داشته باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان از رونمایی کتاب در حوزه اسناد دفاع مقدس در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس خبر داد و گفت: از این کتاب می‌توان به عنوان جعبه سیاه جنگ و به عنوان یک کتاب مرجع در حوزه اسناد استفاده کرد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi