شناسه خبر : 74853
یکشنبه 28 ارديبهشت 1399 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخست‌وزیر جدید عراق:

من خادم حشدالشعبی هستم

نخست‌وزیر عراق در دیدار با رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی، حفاظت از این سازمان را یک وظیفه دانست و گفت: من خادم حشدالشعبی هستم.
«مصطفی کاظمی» دیروز به دیدار «فالح الفیاض» در ساختمان حشدالشعبی(بسیج مردمی) رفت و با وی در ارتباط با شرایط سیاسی و امنیتی جاری گفت وگو کرد.  نخست‌وزیر عراق در این دیدار، لباس رزمندگان حشد را به تن کرد و طی سخنانی اظهار داشت: «حفاظت از حشدالشعبی یک وظیفه است و من خادم آن هستم.»
دیدار مذکور در شرایط حساس کنونی‌، برای محافل سیاسی آمریکا و غرب این پیام را دارد که دولت جدید حشد‌الشعبی را یک نیروی وابسته به دولت می‌داند و هرگز تحت فشار غرب، آن را منحل نخواهد کرد.
حمایت بالگردهای ناشناس از داعش
یک نماینده پارلمان عراق و عضو کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد‌، مدتی است که هواپیماها و بالگردهای ناشناس در مناطق حضور داعش فرود می‌آیند و رفت و آمد می‌کنند. «جاسم الجباره» دیروز از فرود هواپیماهای باری و بالگردهای ناشناس در مناطق حضور تروریست‌های داعش در استان‌های صلاح‌الدین، نینوا و دیاله خبر داد و از دولت عراق خواست هرچه سریع‌تر هویت این پرنده‌ها را مشخص کند. الجباره تأکید کرد که افراد محلی بارها فرود این بالگردها را دیده‌اند، اما هویت سرنشینان بالگردها و اینکه وابسته به کدام کشورها هستند، مشخص نیست. به گفته وی، جاهایی که این هواپیماها و بالگردها فرود می‌آیند، مناطق حضور تروریست‌های داعش است.
به گزارش خبرگزاری فارس، این نماینده پارلمان گفت، ماجرای فوق، حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا، از تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۴ را در اذهان زنده می‌کند. او باید مشخص شود چه طرفی به تروریست‌ها سلاح می‌رساند.  پنجشنبه گذشته نیز چند تروریست داعشی که توسط ارتش در منطقه بیابانی سوریه دستگیر شده بودند، اعتراف کرده‌اند که حملات تروریستی خود در سوریه را با هماهنگی نظامیان آمریکایی انجام می‌داده‌اند.  خبر دیگر اینکه، در عراق گروه جدیدی تحت نام «سرایا ثورة العشرین الثانیة» با انتشار ویدئویی از حمله به یک کاروان ارتش آمریکا در استان بابل، اعلام موجودیت کرد. این گروه، سومین گروه جدیدالتاسیس مقاومت اسلامی عراق است که طی ماه‌های اخیر اعلام موجودیت کرده ند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi