شناسه خبر : 74947
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیات آزادسازی خرمشهر بازتاب جهانی داشت

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر بازتاب گسترده جهانی داشت، چراکه ارتش عراق از لحاظ نظامی با شکست سنگینی مواجه و از طرفی جمهوری اسلامی ایران بعد از فتح خرمشهر با پیچیدگی‌هایی درباره چگونگی ادامه جنگ مواجه شد.

 

سردار علی‌محمد نایینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست واکاوری عملیات بیت المقدس که در آستانه آزادسازی خرمشهر برگزار شد، با بیان اینکه فتح خرمشهر نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این حادثه طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی یک معجزه بود و یاد و خاطره همه شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی می‌داریم.

وی افزود: عملیات آزادسازی خرمشهر بازتاب گسترده جهانی داشت، چراکه ارتش عراق از لحاظ نظامی با شکست سنگینی مواجه و از طرفی جمهوری اسلامی ایران بعد از فتح خرمشهر با پیچیدگی‌هایی درباره چگونگی ادامه جنگ مواجه شد. از طرفی صدام هرگز قابل اعتماد نبود، بنابراین تصمیم‌گیری در آن شرایط بسیار دشوار بود و اینکه ما چرا جنگ را ادامه دادیم و وارد خاک عراق شدیم.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: بعد از این اقدام بود که برخی از گروه‌ها با پرداختن به این موضوع که چرا ما بعد از فتح خرمشهر به سمت خاک عراق پیشروی کردیم به دنبال تضعیف دستاورد‌های جنگ بودند، اما حماسه فتح خرمشهر از آن دست اقداماتی بود که ملت ایران به آن افتخار می‌کند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi