شناسه خبر : 74975
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 , 14:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تعداد گروه‌های جهادی شیراز به ۱۰۰ رسیده‌ است

فکر می‌­کنم اگر اخلاص جهادگران نباشد، هیچ ­وقت کار به این قشنگی شکل نمی‌­گیرد. برای مثال ما با ۸-۷ گروه جهادی شروع کردیم، اما الان به ۱۰۰ گروه رسیدیم.

امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ایام آزادسازی خرمشهر در جمع کارکنان این سازمان اظهار داشت: خداوند متعال از ما می‌خواهد که ایام الله را گرامی بداریم و دوران دفاع مقدس به ویژه آزادسازی خرمشهر یکی از همین ایام الله است که باید گرامی داشته شود و ماندگار بماند.

وی تصریح کرد: حماسه آزادسازی خونین‌شهر و قبل از آن مقاومت ۳۴ روزه در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح بعثی زیباترین جلوه‌ها را در دوران دفاع مقدس نه تنها برای ما ایرانیان بلکه برای تمام جهانیان به نمایش گذاشت. دشمن با حمایت همه‌جانبه شرق و غرب آمده بود تا بماند، به همین خاطر چنان استحکاماتی در خرمشهر تدارک دیده بود که تمامی کارشناسان نظامی و تحلیلگران صحنه جنگ نفوذ به آن را معجزه می‌دانستند، اما مگر ایرانی می‌تواند ببیند که پاره‌ای از وجودش در دست دشمن باشد، غیرت شیرمردان و شیر زنان این مرز و بوم چنین چیزی را قبول نمی‌کند.

امیر فولادی تصریح کرد: اینجا بود که توکل بر خداوند متعال و رهنمود‌های حضرت امام (ره) راهگشای عملیاتی شد که باورش برای همگان سخت بود. اتحاد و وحدت رزمندگان اسلام به دور از نشان‌های دنیایی و یاری خداوند عملیات بیت‌المقدس را برای آزادسازی خونین‌شهر در ذهن فرماندهان تداعی کرد. روزی که اعلام شد که خرمشهر آزاد شد حضرت امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد. یعنی کسی بر خود مغرور نباشد، چون که همه پیروزی‌ها از آن خداست و در این حلاوت نصر عظیم رزمندگان اسلام، همه مردم سهیم هستند.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر از پسِ سال‌ها مجاهدت‌های مظلومانه و از دل عملیات‌های مختلفی همچون فتح المبین، طریق القدس، ثامن‌الائمه (ع) و... به وجود آمد. ملت ایران و در کنار آن‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح که در اوج غربت در روز‌های اول جنگ در برابر ماشین جنگی دشمن ایستاده بود، بعد از گذران آن دوران توانست با کوله باری از تجربه در بیت المقدس دشمن را خوار و زبون کند و این جز در سایه وحدت، ایثار شهدا و رزمندگان و تبعیت از ولایت میسر نشد. این عملیات بیش از شش هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد، اما باید از شهیدان دوران غربت و تنگنا‌های اول جنگ نیز یاد کرد، چراکه مجاهدت‌های آنان ما را در اجرای این عملیات موفق کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر مجاهدت‌ها در نیروی زمینی جهت مقابله با ضد انقلاب در کردستان و مناطق دیگر و مردانی، چون شهید شریف اشراف، حضور دانشجویان دانشگاه افسری در خونین شهر، نیروی دریایی برای از بین بردن دشمن در دریا و تقدیم شهیدانی همچون دریادار همتی، نیروی هوایی عملیات‌های مانند کمان ۹۹ و تقدیم ۸۸ شهید خلبان در سه ماه ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی و حماسه‌های شهیدان فلاحی، کلاهدوز، جهان آرا، کشوری، شیرودی و نامجوی نبودند ما به طور حتم شهد شیرین این پیروزی عظیم را نمی‌چشیدیم. در این ماه مبارک ادای احترام می‌کنیم به روح مقدس امام امت، شهیدان دوران دفاع مقدس در هر سنگر و هر لباسی و از خداوند متعال شفاعت شهیدان در دنیا و آخرت را برای ما جاماندگان خواستارم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi