شناسه خبر : 75111
چهارشنبه 07 خرداد 1399 , 16:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات شهادت ۱۱ جانباز ۷۰ درصد در یک‌ماه اخیر

طی یک ماه گذشته ۱۱ نفر از جانبازان ۷۰ درصد به شهادت رسیده اند. این جانبازان از استان‌های تهران، همدان، خراسان رضوی، لرستان، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس بودند.

بعد از گذشت بیش از 30 سال از پایان هشت سال دفاع مقدس، جانبازان 70 درصد بسیاری تا کنون از میان جمع جانبازان پر کشیده و راهی دیار شهدا شده‌اند. طبق اعلام رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ در مجموع 548 هزار و 499 جانباز در سراسر کشور داریم که تهران بزرگ با تعداد بیش از 49 هزار جانباز و خراسان رضوی با تعداد بیش از 46 هزار جانباز بالاترین آمار جانباز را در میان استان‌ها دارند. طی یک ماه گذشته 11 نفر از جانبازان 70 درصد به شهادت رسیده‌اند. این جانبازان از استان‌های تهران، همدان، خراسان رضوی، لرستان، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس بودند. سه تن از این افراد جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس بودند. مشخصات این جانبازان شهید در ادامه می‌آید:

جانباز شیمیایی «محمد فیروزی» از استان تهران

جانباز 70 درصد «محمد فیروزی» از شهرستان دماوند استان تهران بر اثر عوارض ناشی از مجروحیت شیمیایی، دوشنبه پنجم خرداد ماه در 63 سالگی به یاران شهیدش پیوست. شهید محمد فیروزی اول فروردین ماه 1336 در شهرستان دماوند دیده به جهان گشود و در عملیات‌های والفجر هشت، جزیره مجنون و مرصاد بارها مجروح و شیمیایی شد و به درجه جانبازی نائل آمد.

جانبازان دفاع مقدس ,

جانباز شیمیایی «محراب مرادی» از استان همدان

جانباز 70 درصد «محراب مرادی» از استان همدان پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحات جنگ  در پنجم خرداد ماه 1399 به یاران شهیدش پیوست. وی متولد 1348 بود و در تاریخ 13 فروردین سال 1367 در منطقه بیاره عراق از ناحیه چشم‌ها، پوست و دستگاه تنفسی جانباز و پس از سال‌ها تحمل درد و رنج بر اثر عوارض ناشی از گازهای شیمیایی به شهادت رسید. برادر وی شهید «نعمت الله مرادی» نیز در سال 1365 در عملیات کربلای 2 به شهادت رسید.

جانبازان دفاع مقدس ,

جانباز نخاعی «محمد کاظمی ازغدی» از استان خراسان رضوی

جانباز 70 درصد «محمد کاظمی ازغدی» از خراسان رضوی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج مجروحیت دوشنبه هشتم اردیبهشت 1399 در بیمارستان قائم(عج) مشهد مقدس به یاران شهیدش پیوست. ​شهید کاظمی ازغدی اول فروردین 1345 در مشهد چشم به جهان گشود و در 20 مهر 1366 مجروح و مجدداً پس از بهبودی به جبهه بازگشت که 30 آبان همان سال در میمک کردستان به علت اصابت ترکش به مهره‌های کمر به قطع نخاع و جانبازی 70 درصد نائل آمد.

جانبازان دفاع مقدس ,

«حیدر لطفی» از استان لرستان

جانباز 70 درصد «حیدر لطفی» از شهرستان خرم‌آباد لرستان پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از ضایعات جانبازی، سرانجام روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت به یاران شهیدش پیوست.
مراسم تشیع و خاکسپاری این شهید سوم اردیبهشت 1399 برگزار و در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) شهرستان خرم‌آباد به خاک سپرده شد. شهید حیدر لطفی در سال 1343 در یکی از روستاهای توابع شهرستان الشتر چشم به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس به ‌عنوان سرباز وظیفه در جبهه‌های جنگ حضور یافت و در سال 1366 در منطقه عملیاتی سلیمانیه عراق به فیض جانبازی نائل آمد.

«جواد سبیلی ممقانی» از آذربایجان شرقی

جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی «حاج جواد سبیلی ممقانی» پس از تحمل سال‌ها درد و رنج مصدومیت و جانبازی روز سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1399 به یاران شهیدش پیوست. پیکر پاک شهید 31 اردیبهشت 1399 در زادگاهش در بخش ممقان و در جوار شهدای این شهر به خاک سپرده شد. شهید جواد سبیلی ممقانی متولد سال 1344 بود و در عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه سومار در سال 1361 از ناحیه سر مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه جانبازی نائل آمد.

جانبازان دفاع مقدس ,

«محمد فراهی فریمانی» از استان خراسان رضوی

جانباز 70 درصد حاج «محمد فراهی فریمانی» پس از تحمل بیش از 34 سال درد مجروحیت سه‌شنبه 16 اردیبهشت 1399 به یاران شهیدش پیوست. این جانباز شهید، 28 شهریور 1316 در شهرستان فریمان چشم به جهان گشود و پس از گذراندن دوران تحصیلات به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و 18 مهر 1359 در منطقه عملیاتی دزفول و 26 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه از ناحیه پای چپ قطع عضو و دست راست او نیز مجروح شد. پیکر مطهر این شهید 17 اردیبهشت پس از ادای احترام در گلزار مطهر شهدای بهشت صادق شهرستان فریمان در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

جانبازان دفاع مقدس ,

«مجید بارانی» از استان خوزستان

جانباز 70 درصد ستوان دوم «مجید بارانی» از شهرستان زاهدان در 29 اردیبهشت ماه و همزمان با شب 25 ماه مبارک رمضان به یاران شهیدش پیوست. این جانباز گرانقدر در 22 خرداد ماه سال 1383 هنگام خدمت در کلانتری 11 فرماندهی انتظامی شهرستان سراوان در اجرای طرح امنیت و مأموریت دستگیری یک شرور سابقه‌دار و مسلح در منطقه «بخشان» از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و 16 سال به صورت نباتی در سختی و مشقت در بستر بیماری به سر برد.

جانبازان دفاع مقدس ,

جانباز نابینا «حجت‌اله حسینی» از استان تهران

«حجت‌اله حسینی» از یادگاران دوران دفاع مقدس و جانباز سرافراز 70 درصد پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست. پیکر پاک این شهید در 25 اردیبهشت ماه در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد. این جانباز دوران دفاع مقدس متولد 1330 از کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و اول مردادماه 1360 در منطقه دزفول از ناحیه دو چشم مجروح شد.

جانبازان دفاع مقدس ,

«صباح فیاض دری» از استان خراسان رضوی

جانباز 70 درصد «صباح فیاض دری»، چهارشنبه 17 اردیبهشت در سن 68 سالگی در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد به یاران شهیدش پیوست. این جانباز شهید، اول مرداد 1331 در نجف اشرف چشم به جهان گشود و پس از رسیدن به سن نوجوانی عازم جبهه‌های جنگ و هم‌رزم شهید چمران شد و در اول شهریور 1361 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر برخورد با مین به فیض جانبازی نائل آمد. این جانباز سرافراز در دوران دفاع مقدس، بینایی چشم چپ و انگشت پای راست خود را از دست داده و سال‌ها از بیماری تراکستومی(تنفس از زیر گلو) رنج می‌برد. پیکر مطهر این شهید 18 اردیبهشت پس از ادای احترام در گلزار شهدا بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

جانبازان دفاع مقدس ,

جانباز شیمیایی «مجتبی ضیائی» از استان فارس

«حاج مجتبی ضیائی»، جانباز 70 درصد شیمیایی شهرستان آباده که 24 بهمن سال 1364 در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو بر اثر بمباران شیمیایی رژیم بعثی عراق دچار مجروحیت شدید شیمیایی شده بود، پس از تحمل بیش از 34 سال رنج جانبازی به یاران شهیدش پیوست. پیکر مطهر این شهید چهارم اردیبهشت در گلزار مطهر شهدای شهرستان آباده تشییع و به خاک سپرده شد. این شهید بزرگوار یکی از چهره‌های شاخص روایتگری دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان بود.

جانبازان دفاع مقدس ,

«عبدالرضا شفیعی» از استان تهران

«عبدالرضا شفیعی» جانباز 70 درصد و مداح اهل بیت(ع) پس از سال‌ها تحمل رنج ناشی از مجروحیت سه‌شنبه دوم اردیبهشت ماه 1399 دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست. شهید عبدالرضا شفیعی به دلیل بیماری کلیوی در بیمارستان ساسان بستری بود. این جانباز دفاع مقدس 27 فروردین ماه 1366 به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

جانبازان دفاع مقدس ,

انتهای پیام/

اینستاگرام
دولتیان که خودرا دولتمردنامیده وجلوی لنزدوربینها وپشت میکروفنها خودرا خادم مردم وجانبازان را ولینعمتان خودخوانده درکجای دنیا دیده یا شنیده اید که با ولینعمتانشان اینچنین ناشایست برخوردکرده ونه تنها موردبی توجهی وبی مهری قرارشان داده که حتی...حضرات زنده را تازنده هست بفریادس بایدرسیداونم چه دسته گلهای ولینعمتانتان را میگم ورنه به وقت مردن آب پاشیدن چه سود حضراتی که بواسطه رشادت وازجانگذشتگی شهداءی گرانقدرمان وجانبازان فداکار فقط از باب هرچه بیشتربالا رفتنتون به مناصب بالاترجانبازان را نردبانی برای خودمنداشته ای خدالعنت کندافرادی که خودراخادم مینامندولی در واقع خائنن آهای خائنین مرگ به سراغ شماه خواهدآمددیروزود دارد ولی سوخت وسوزنداشته فقط شایدچندصباحی باپول بیت والمال لذت بیشتری ازمطامع دنیابرده ویا بوقت مرگتون که آرزوی خیلی هاست عده ای بیشتری اونم فقط بخاطربخور وبخور دورجنازه ات جمع بشن ولی افسوس که...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi