شناسه خبر : 75118
جمعه 09 خرداد 1399 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جای پای سیدالشهدای محور مقاومت زیر چاپ رفت

نگارنده در لحظه شهادت حاج قاسم، در مرز افغانستان و دریاچه خشک شده هامون، از عشق و علاقه حاج قاسم به سیستان حرف می زند و اینکه حاج قاسم آرزویش این بوده که در دوران بازنشستگی...

عباس کریمی - کتاب «جای پای سیدالشهدای محور مقاومت» توسط انتشارات خورشید باران چاپ می شود.

این کتاب  110 صفحه ای با نام جای پای سیدالشهدای محور مقاومت، توسط انتشارات خورشید باران در دست چاپ است.

این کتاب شامل مشاهدات نگارنده در کشورهای سوریه و لبنان قبل و پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی است. نگارنده در لحظه شهادت حاج قاسم، در مرز افغانستان و دریاچه خشک شده هامون، از عشق و علاقه حاج قاسم به سیستان حرف می زند و  اینکه حاج قاسم آرزویش این بوده که در دوران بازنشستگی فقط فرماندار سیستان شود. او بلافاصله در همان سیستان به گفتگو با مردم و ارتشی های قهرمان و خانواده شهدا در زابل می پردازد که یک ارتشی برادر شهید دفاع مقدس به او می گوید: حاج قاسم خود یک ارتش بود.

نویسنده به زاهدان می رود و از وضعیت آنجا در لحظات اعلام خبر شهادت حاج قاسم می نویسد. سپس به پایتخت می آید و پس از حضور در مراسم تشییع به کرمان می رود و از حال و هوای تشییع حاج قاسم در کرمان و مراسم گرامیداشت سردار شهید پور جعفری در زادگاهش گلبافت کرمان می نویسد.

او بلافاصله به تهران بازمی گردد و پس از گفت و گوهایی با دوستان حاج قاسم و تدارک سفر در روزهای اربعین شهادت حاج قاسم با همرزمش، سردار فتوحی به کرمان می رود. در این سفرهای پر سرعت و مخاطره روز 22 بهمن را در مصلای حرم حضرت زینب در سوریه در مراسم حاج قاسم شرکت می کند و بلافاصله به لبنان اعزام می شود و از لبنانی می نویسد که هم عزادار حاج قاسم و هم در حال تشییع شهدای حزب الله است. پس از بازگشت به سوریه به حلب و شهرهای مقاوم نیل و الزهرا می رود.

 دیدار با خانواده شهدا در مرز فلسطین اشغالی و در صد کیلومتری تل آویو، از دیگر مطالب این کتاب است.

انتشارات خورشید باران تا کنون دو جلد از کتاب های این نویسنده حوزه مقاومت را با نام های"ملیتا" و "کوله پشتی انتظار"، به قلم نویسنده جای پای سید الشهدای محور مقاومت منتشر کرده است.

 گفتنی است برای اولین بار در کشور، کلمات کلیدی و اسامی خاص مناطق محوری مقاومت و شهدای حوزه مقاومت جهانی از کرمان تا سیستان و از سیستان تا حلب و از حلب تا مرزهای فلسطین اشغالی و حتی از خانم راشل کوری، دانشجوی شهید آمریکایی، که توسط غاصبان قدس به شهادت رسید یاد شده است. همسر یکی از فرماندهان ارشد سوری که پس از حضور در ایران به خاطر شدت ناراحتی از شهادت حاج قاسم در بیمارستانی در تهران بستری شد از دیگر کلمات کلیدی این کتاب است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi