شناسه خبر : 75152
شنبه 10 خرداد 1399 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پذیرش سه چهارم سابقه جبهه وظیفه قطعی است

اینجانب رزمنده داوطلب بالای ۶ماه و دارای مدرک  کارشناسی هستم. طبق قانون برنامه ششم توسعه (بند ث ماده ۸۸ )رزمندگانی که دارای مدرک کارشناسی و بیشتر از ۶ماه حصور داوطلبانه داشته باشند از یک مقطع تحصیلی  بالاتر بر خوردارو می توانند تا ۳۵ سال خدمت کنند. اما این قانون از ابتدای سال۹۶ لازم الاجرا شده است. بنده دارای این شرایط هستم  اما متاسفانه به علت عدم اطلاع رسانی در دانشگاه علوم پزشکی اراک در تاریخ آبان ماه سال ۹۶  مرا بدون رصایت بازنشسته کردند. استدلال آنها این بود که بخشنامه دیر اعلام شده و چون بازنشسته شده اید شامل شما نمی شود. متاسفانه کسی پاسخ گو نیست در صورتی که این قانون از ابتدای سال ۹۶ قابل اجرا بوده و بنده در این تاریخ تا ابان ۹۶ سر کار بوده ام. خواهشمند است مساعدت و راهنمایی لازم ررا به عمل آورید تا بر اساس ان حق و حقوق امثال بنده تضیع نشود.

-  اگر پیگیری های شما تا به حال جواب نداده است مرجع رسیدگی به شکایت شما دیوان عدالت اداری است . در این زمینه شکایت کنید تا رسیدگی کند.

 

آیا ماده ۳۸ به جانبازان ۲۵درصد تعلق می گیرد لطفاپاسخ بدهید؟

-  اجرای ماده 38 یا تبصره آن ارتباط مستقیم به درصد جانبازی ندارد. هر جانبازای که برابر آیین نامه هایی که جدای از آیین نامه تعیین درصد است توسط کمیسیون های پزشکی معتبر در بنیاد و نیروهای مسلح از کارافتاده کلی یا جزیی تشخیص داده شود می تواند مشمول ماده 38 ( حقوق حالت اشتغال )‌یا تبصره ماده 38 ( حقوق وظیفه )‌شود .

 

پدرم کارت ایثارگری با ۲۱ ماه حضور در جبهه دارد آیا در دانشگاه و کنکور سهمیه ای به من تعلق می گیرد؟

- با عنایت به پذیرش سه چهارم سابقه جبهه وظیفه به عنوان داوطلبی،‌ شما مشمول پنج درصد سهمیه دانشگاه هستید و در صورتی که سهمیه 25 درصد تکمیل نشود از آن سهمیه هم می توانید استفاده کنید.

اینستاگرام
باسلام. کارت ایثارگری وکارت تکریم گرفتم درحقیقت روم نشد به خانواده ام بگویم بعد از چهل سال تازه دولت یاد ما کرده ودویست تومان برایمان با کارت اکرام واریز کرده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi